charlottecronquist

Hur fri vill du vara?

Ju tryggare jag känner mig, desto mer sällan skäms jag. Häromkvällen satt maken och jag och samtalade med ett par vänner. Vi ta...

Ju tryggare jag känner mig, desto mer sällan skäms jag.



Häromkvällen satt maken och jag och samtalade med ett par vänner.
Vi talade om kärleksrelationer och de utmaningar som kan uppstå.
– Vår relation har blivit bättre ju tryggare vi har blivit i oss själva.
Ungefär det sa maken och jag. Mer eller mindre unisont.

När jag inte längre är rädd, när jag inte längre skyggar för skammen, när jag vågar vara sårbar, när jag vågar säga ja till det som mitt hjärta eller min kropp längtar efter – då är jag fri.
Jag inser att jag de senaste femton åren gjort en medveten vandring mot frihet – eller mot kärlek, om du så vill. Jag har tittat under stenarna, jag har utmanat mina skuggsidor, jag har vågat stå i ljuset – och i dag känner jag allt oftare att jag förkroppsligar ”100% Charlotte”.

Jag har tagit ratten i mitt liv, jag leder mig själv inifrån och ut. Jag utstrålar mer kärlek än tidigare. Ju mer jag kan omfamna mig själv, desto lättare blir det att omfamna världen – och människorna i världen.

Så nu har jag skrivit boken som ska bidra till att du som läser den inspireras att ta ditt inre ledarskap – hur nu det ser ut. (Det vet bara du.)

I min nya bok – som kommer den 14 februari 2014 – får du vara med om mina livslektioner och du får möta de saker som gör att jag i dag leder mitt liv. Du får frågor längs vägen som kommer att göra dig mer medveten om dina mönster, dina tankar, dina känslor och din kropp.

Jag tror helt enkelt att du som läser boken – och börjar reflektera kring den – kommer att ta rejäla kliv mot att våga leva ditt liv, på ditt sätt och att du blir mindre beroende av vad andra kan tänkas tycka om dina livsval.

Ibland tänker jag att boken likagärna hade kunnat heta 100% Du – och på sätt och vis är det den underförstådda titeln – men det är lättare att ta dig med på min resa, än att försöka göra din åt dig. Och eftersom jag vågar dela med mig … så har du en person att hålla i handen medan du gör din. Förmodligen kommer din resa att innebära att du då och då kommer att känna det som att du befinner dig i en berg- och dalbana.

Jag sjösätter detta projekt själv, eller snarare tillsammans med maken. Vi kommer att låta trycka boken själva, vi står för marknadsföringen… ja … allt! Men jag tar gärna emot hjälp. Ett sätt som du kan bidra är att du förhandsbokar och betalar ett eller flera exemplar av boken – och därmed bidrar till att jag kan trycka upp boken (och ju fler som gör som du, desto större upplaga vågar jag låta trycka upp.)

Du som gör detta får boken till rabatterat pris. Du betalar 200 kr (med eller utan frakt) och tjänar därmed 59 kr per köpt bok. Jag bidrar dessutom gärna med en personlig hälsning i ditt eller dina böcker, om du så önskar.

Så ta mycket gärna chansen att hjälpa mig … och detta kan naturligtvis kallas hjälp till självhjälp… för jag är övertygad om att du kommer att ha nytta av boken.





Related

bok 7989389794187058427

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item