charlottecronquist

Känn dig värdefull!

Du är en värdefull människa! Du har ditt liv, dina önskningar, dina behov, dina längtan, dina erfarenheter. Så är det med mig också. ...



Du är en värdefull människa!
Du har ditt liv, dina önskningar, dina behov, dina längtan, dina erfarenheter.
Så är det med mig också.
Och om jag någon gång glömmer bort mitt värde, kan jag i tankarna gå till boken jag håller i min hand. "Värdefulla röster."


"Värdefulla röster" är frukten av en nio månader lång kärleksfull bokcirkel där 21 kvinnor mötts från hjärtat och vågat skriva en sann berättelse ur sitt liv.

Dessa berättelser är "läkta" berättelser, alltså berättelser som kan bygga på något som tidigare känts som ett sår i kvinnornas liv, men som nu, med hjälp av kärlek och medvetenhet har kunnat läkas och därmed berättas för världen.

Innan jag kunde ge ut Ingen skam i kroppen behövde jag läka mycket av min skam, för annars skulle läsarna få ta emot ett öppet sår och boken hade blivit svår att ta till sig.
I Värdefulla röster finns det berättelser som är så starka att om de skrivits ur den 
djupaste sorgen, förtvivlan eller oförståelsen att de hade varit outhärdliga att ta emot.

Men det kvinnorna har vågat göra är att möta sina känslor, skapa förståelse, omfamna och passera sorgen, ilskan eller förtvivlan och kommit fram till något nytt. 
Ett liv med större erfarenhet, ett liv med större mognad och ett liv med mycket mer kärlek.
Det är det som gör den här boken så speciell. 
Som läsare får du 21 exempel på livsvisdom som du kan spegla dig i, berättelser som kan locka dig att ta ett steg till i livet ... om det är vad du behöver för att känna dig mer värdefull.

Jag har en bunt av dessa böcker här hemma. 
En av berättelserna är min och den heter "Jag går genom elden." 
Du kan beställa boken från min webbshop och om du önskar skickar jag med en personlig hälsning i ditt exemplar.
Unna dig den här boken. 
Låt den ta tre veckor att läsa och läs en berättelse om dagen 
och se vem du är tre veckor senare.








Related

värdefulla röster 4523774640894538493

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item