charlottecronquist

Viktigt våga prata om mobbning

I går fick jag så många kramar på Facebook, så många gilla, så många privata kommentarer, så mycket kärlek - för att jag vågade prata om...


I går fick jag så många kramar på Facebook, så många gilla, så många privata kommentarer, så mycket kärlek - för att jag vågade prata om mobbning i Sydsvenskan i går. Artikeln var tydligen på läsartoppen i går - såå roligt. (Kolla Facebookdelningarna).

Det känns så bra att vara talesperson för en grupp som sällan vågar säga något. 
Och det är också intressant att få höra vad en del av mobbarna berättar - som att de inte minns, som att de själva mådde dåligt vid den tiden... 
och jag kan idag säga att jag paradoxalt nog kan känna mig tacksam över det som skedde... 
det har gett mig en revanschlust genom livet och har förmodligen bidragit till att höja min empatiska förmåga.

I dag vågar jag känna mitt värde och det känns riktigt roligt att det just är denna dag som vi ska ha releasefest för boken Värdefulla röster - läs gärna Marie Ek Lipanovskas blogginlägg om det.


Related

världen 2792611429976297958

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item