charlottecronquist

Inspiratörens röst.

Telefonen ringer och jag har en kär vän i örat. – Vad vill du att folk ska förknippa dig med Charlotte? Du kan ju så mycket, du har...



Telefonen ringer och jag har en kär vän i örat.
– Vad vill du att folk ska förknippa dig med Charlotte? Du kan ju så mycket, du har så bred kompetens.
Jag tvekar inte ett ögonblick.
– Det som kommer först i min rad av titlar är inspiratören. Jag vill verkligen inspirera till att våga leva till 100%.

Det händer något i mig när jag börjar tala om kvinnor, livsenergi och sexualitet. Vreden som jag kände igår, har en stark koppling till den sexuella energin. Bara att våga känna vreden är livgivande för mig. I många år var jag livrädd för den, tryckte ner den, ville inte kännas vid den.
Någonting hände när jag fick kontakt med vreden. Det var som att något öppnades i mig. Det var som att njutningen också fick större plats i mitt liv. Det var som att rätten att vara jag blev allt tydligare. Det var som att energin i mig började snurra med större kraft och expandera utåt. Det var som att den öppnade dörren för mig att möta världen som jag.
Det är så mycket kraft som är tillbakahållen i människor. Så mycket kärlekskraft. Så mycket skapande. Så mycket passion. Så mycket liv. Och det vill jag inspirera till att frigöra, att visa för världen.
Jag ser det till och med så att jag – och alla andra – lever för att ge ett bidra till andra. Och mitt passionerade bidra är just detta, att sprida ord om kärlek, att visa att det är möjligt. Att vi behöver ha tillgång till vår kraft och vår sexualitet.
I am on a mission. Yes.
Tack för frågan, vännen.
Jag blir mycket intervjuad just nu. Många vill fråga om kvinnor och sex, ur alla möjliga synvinklar. Och det är så skönt att kunna prata om det, utan skam i kroppen.





Related

sexuell energi 7722063293386683207

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item