charlottecronquist

The JoyRide Experience: Våga vara volontär Are you a future volunteer?

English below Är du en sådan som börjat bli nyfiken på The JoyRideExperience , men känner dig lite osäker. Vad är det för något?...



English below


Är du en sådan som börjat bli nyfiken på The JoyRideExperience, men känner dig lite osäker. Vad är det för något? Passar jag in? Vågar jag?
Det finns ett fantastiskt sätt att göra en förstagångsupplevelse på – och det är genom att vara med som en i gänget och vara volontär.
Du lär känna ett härligt gäng engagerade och kärleksfulla människor som vill vara med och bidra till en underbar upplevelse i Hästveda 9-14 augusti.

Många gånger när jag har anmält mig till en kurs, tagit mig till platsen och väntar på att allt ska starta, börjar jag känna något som kryper i kroppen på mig. Jag vill fly. Jag känner mig osäker. Vilka är de andra? Kommer jag att passa in? Är det här verkligen rätt för mig? Jag får känslan av att alla andra känner varandra och att jag är konstig och den enda som är utanför. När jag väl kliver in i det nya okända rummet brukar oron släppa rätt snart och jag inser att många har känt det lite som jag.

Ett sätt att minska känslan av utanförskap är, för mig, att vara en del av gänget som ordnar kursen, danskvällen, festivalen. Då är jag en del av det, jag presenteras automatiskt för människor, jag får tydliga arbetsuppgifter och jag kan vila i dem och i min takt lära känna människor.

Den möjligheten finns fortfarande för sommarens stora event The JoyRide Experience. För denna upplevelse skapar vi tillsammans. 

Tillsammans med workshopledare, ledning, koordinatörer och volontärer skapas festivalen för deltagarna – och samtidigt ingår vi alla i upplevelsen. Det är en bra möjlighet för dig som vill våga lite mer och göra det i din takt.

Så varmt välkommen om att ansöka till att bli volontär. Det kan du göra här.





Are you getting curious about The Joyride Experience, but feel a little insecure? What is it really? Do I fit in? Do I dare to join?
There's a fantastic way to make a first-time experience. You can do it as a part of the crew, and apply for being a volunteer.
You get to know a great group of dedicated and loving people who, like you, want to be involved and contribute to a wonderful experience in Hästveda August 9th to 14th.

Many times when I have applied for a course, taken me to the place and sit there waiting for everything to start , I start to feel something crawling in my body. I want to escape. I feel insecure. Who are the others? Will I fit in? Is this really right for me? I get the feeling that everyone else knows each other and I'm weird and the only one who doesn’t know anyone else. And then I chose to stay, and my experience is that once I step into the new unknown room, I usually feel comfortable pretty soon.

One way to reduce the feeling of alienation is, to me, to be part of the crew that organizes the event. Then I am a part of the inner circle, I am automatically presented to people, I get know what to do and I can rest in doing my working hours, and get to know people in my pace.

It’s still possibility to be a part of the volunteer crew, to this summers big  juice event: The Joyride Experience. We create this experience together. Along with the workshop leaders, the management, the coordinators and the volunteers we create an incredible space for the participants - while we all are parts of the experience. It's a good opportunity for you who want to be a little more courageous and take your step in a pace that suits you.

Welcome to apply to become a volunteer. You will find the application form here.


Jag är en del av #blogg100 Detta är dag 42.

Related

volunteer 1632441961020913521

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item