charlottecronquist

Det är så underbart att mötas av en hejaklack. Heja kärleken!

En av mina stora utmaningar i livet har varit att våga ta emot kärlek. Nu får jag träna på det. Vårt prekära läge och det avgörande...


En av mina stora utmaningar i livet har varit att våga ta emot kärlek.
Nu får jag träna på det.
Vårt prekära läge och det avgörande möte som ska ske i dag har lett till att många människor väljer att visa oss sitt kärleksfulla stöd – för det vi gör och för The JoyRide Experience.
Det känns så fantastiskt.



Så här på morgonen den 25 juli, dagen då jag hoppas att kärleken ska få ta lite mer plats i världen än vanligt, samlar jag ihop mig för att känna in det stöd jag möter från omvärlden.
Det kommer telefonsamtal, mejl, sms och meddelanden. Det kommer fysiska kramar och hejarop. Det kommer utlovade tumhållningar från håll där jag minst anade det.
Det är helt underbart att se.

Och för dig som inte vet vad jag talar om - är det kärleksfestivalen The JoyRide Experience som av dunkla skäl inte längre har husrum och i dag avgörs det om frågan löses eller inte. För det krävs god vilja hos Malmös politiker, vilket vi hoppas på. Här kan du läsa mer.

Den här senaste veckan har varit en av de mest prövande jag varit med om i mitt liv. Jag har verkligen hamnar i de allra tuffaste attraktionerna på nöjesfältet. Jag har liksom varit The JoyRide Experience – föga anade jag det när det namnet kom till mig i en meditation.
Jag har känt styrka, sårbarhet, illamående, jag har hulkat, jag har känt tillit, jag har tillåtit mig att bara vara, jag har umgåtts med barn och familj, jag har jobbat febrilt.

Det som jag tror är det mest utmanande för mig är ovissheten. Ska det som jag jobbat dagligen för i mer än ett halvår bli till verklighet? Eller är det något annat som vill ske? Jag vet inte. Den här förmiddagen får jag andas mig igenom livet. Verkligen känna det som känns.

Jag fick ett brev från Anders, som gått kurs med oss och andra workshopledare som kommer till The JoyRide Experience. Hjärtat sväller.

Vi ska ses på The Joyride

Vi är nyfikna på livet. Sedan vi för mindre än två år sedan mötte vår rädsla och deltog i vår första kurs som anordnades av Alexander och Charlotte har vi utvecklats mycket i vår relation och som människor. Vi har även gått flera kurser med deras kollegor som deltar i The Joyride. Detta är en i högsta grad seriös verksamhet som sprider trygghet, öppenhet och kärlek i vårt samhälle.

Hit kommer vuxna människor i alla åldrar även om vi träffat fler mormödrar än småbarnsmammor. Vi kommer som par eller som singlar och vi möter vänner för livet. Några kanske en hjärtevän. Ett härligt uttryck för att även vi som nått mogen ålder är nyfikna och vill utvecklas i våra relationer och som människor. Vi möter kanske mest väletablerade medelklassmänniskor som är nyfikna som vi. Men vi har även mött de som lyft sig ur missbruk. Människor som bland annat med stöd av övningar i kärlek och självförtroende fått ett nytt liv.

Vilka är vi då?
Jag är en akademiker med ett välbetalt statligt arbete och min fru är pensionerad sjuksköterska. Vi bor i ett högstatusområde utanför Stockholm. Jag har varit politiskt aktiv i hela mitt liv i ett parti med mer än 100-årig historia. Jag är aktiv i Svenska kyrkan. Jag säger ja till Charlottes paroll ”Love is my religion” även om detta för mig själv kanske har en ytterligare dimension.

Denna CV kanske till stora delar även passat in på Göran Lindberg men ändå. Vi ska nog vara försiktiga att kategorisera människor. Göran Lindberg kanske hade haft ett annat liv idag om han vågat gå på The Joyride!

Jag har badat naken med kommunalråd, riksdagsmän och ministrar med olika kön och sexuell läggning på kursgårdar runt om i landet. Det handlar då inte om sex utan snarare om förtroende och förtrolighet. Vi möter våra rädslor och hämningar och bygger därmed relationer. Detta har ett stort släktskap med de möten vi upplever under The Joyride och tidigare kurser vi deltagit i.

Därför vill jag delta i The Joyride tillsammans med min fru som jag varit trogen i 35 år. Jag hoppas verkligen att vi ska kunna genomföra The Joyride trots de problem som uppstått. Vi har sett fram emot detta som sommarens höjdpunkt.

ANDERS

Och jag känner, att hur det än går i dag, så kommer jag att fortsätta mitt kärleksarbete. Den mediauppmärksamhet som vi får gör också att fler blir medvetna om det vi gör.

Så nu möter jag dagen och är redo att ta emot varje ögonblick med vad det ger mig. 
Min famn är öppen, jag klarar av att ta emot kärlek. 
Jag tror att jag i hela mitt liv har trott att jag måste förtjäna kärlek, att det inte har räckt med att vara jag. 
Därför har jag haft svårt att förstå när människor visat mig kärlek. Nu äntligen är jag av med den skygglappen. Det gör det lättare för mig att både ge och ta emot och sprida mitt budskap till världen.

Tack för alla som är med på denna resa. 
Tack för allt stöd. 
Tack för all kärlek du är med och sprida – och du: 
Lägg gärna en hand på ditt hjärta. 
Andas in kärlek. 
För världen behöver dig som du är och där ditt hjärta är med.


PS: 650 personer stödjer oss öppet på Facebook. De stödjer kärlekfestivalen och vår rätt att vara oss själva. Ordet tack känns för litet. Känn mitt öppna hjärta. 
Du får gärna vara med. 

Related

the Joyride 5612095122859229694

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item