charlottecronquist

"Tantra förändrade mitt liv totalt", berättar Lin Lovely, som kommer till The JoyRide Malmö - love in action

Lin Lovely  är en av våra fantastiska lärare på The JoyRide Malmö - love in action . Lin är precis hemkommen från Ängsbacka kursg...




Lin Lovely är en av våra fantastiska lärare på The JoyRide Malmö - love in action.
Lin är precis hemkommen från Ängsbacka kursgård där hon organiserat den årliga tantrafestivalen.
Här bjuder hon på en tantraworkshop. Är du nyfiken på hennes arbete med klienter är det möjligt att boka en tantrasession med Lin.

Så här berättar Lin själv om hur tantra har transformerat hennes liv:


"När människor möter mig, ser de en öppen, mjuk och autentisk människa som har väldigt mycket kärlek att ge. Men det har inte alltid varit så. När jag växte upp plågade jag min kropp och själ med ätstörningar och mycket låga tankar om mig själv. Jag skapade en duktig flicka som hela tiden letade efter fel att rätta till så att jag skulle bli omtyckt.

När jag var 14 år blev jag utsatt för en våldtäkt av min pojkvän, det var mitt livs andra sexuella upplevelse och jag hamnade i chock. 
Jag var kär, nyfiken och stolt över att ha en mycket äldre pojkvän som kunde bekräfta mig, och så gjorde han så här. 
Förutom det fysiska och mentala traumat under våldtäkten så upplevde jag en otrolig skam efteråt. Dels för att jag inte blivit respekterad när jag inte ville, men också för att en liten del av mig faktiskt ville trots att det var så smärtsamt. 
Jag hade trott att sex skulle vara någonting skönt och vackert, något som skulle öppna mitt hjärta tillsammans med en annan människa. 
Nu när sex kom med våld, trodde jag att jag inte var värd någonting annat.  
Jag blev otroligt förvirrad och stängde in alla känslor inom mig. 
Jag berättade inte för någon och jag förträngde det som hänt.

Under åren som följde föddes extremt våldsamma sexuella fantasier i mig. 
Mörka fantasier som jag inte delade med någon. 
Jag utvecklade också en allt större distans till min kropp och min sexualitet blev till något som var till för andra. Den var till för männen och inte för mig.

Till slut kom jag till en punkt när jag inte ens kunde hålla händerna på mitt eget hjärta och slappna av, men jag kunde utföra alla möjliga sexuella konster likt en porrstjärna för att få männens uppskattning.

Vändningen kom i mitt liv när jag mötte tantran för första gången. 
Det var en god vän som gav mig tre tantrasessioner och dessa sessioner förändrade mitt liv totalt. Jag minns att jag blev förvånad först, jag kände mig stel och obekväm för att jag inte visste vad som förväntades av mig. 
I själva verket förväntades ingenting och det fick mig sakta att slappna av.

Jag minns att min vän bad mig att klä av mig naken inför honom medans han såg på mig med tantrisk närvaro. Jag hade aldrig känt mig så naken och synlig förut och när jag såg i hans ögon vad han såg i mig, såg jag en Gudinna. 
Han såg Gud i mig - den rena, skapande kraften. 
När han såg den kraften i mig, kunde jag se den i mig själv. 
När jag såg det gudomliga i mig själv, blev allting gudomligt. 

Efter de sessioner jag fått av min goda vän öppnades min kundalinienergi och med den kunde jag se hur jag genom mina tanke- och beteendemönster skapat en värld där jag omedvetet gjort mig till ett offer. 
Ett liv där jag inte gjort mig värdig att få njuta till fullo, att få förverkliga mina innersta drömmar och ett liv där jag dessutom hade ljugit för mig själv och intalat mig själv att allting var perfekt.

När jag insåg detta, förändrades mitt liv dramatiskt. 
På några månader hade jag slutat mitt gamla jobb, sålt massa ägodelar, flyttat och begett mig ut på mitt livs resa för att förverkliga min potential och mina drömmar.


Här är jag nu, med kraften att göra skillnad i världen. 
Med ett budskap och frihet och acceptans och en önskan om att alla människor ska få uppleva äkta villkorslös kärlek. 
Jag arbetar som dakini, tantrisk healer och arrangerar Sveriges största tantrafestival en gång om året där jag lyfter fram Europas främsta lärare inom tantra. 
Jag tror att vi alla är en liten del av någonting mycket större och trots att det finns rädsla och mörker så finns det alltid kärlek och hopp om en mera kärleksfull värld.

Related

the Joyride 8462546364313197656

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item