charlottecronquist

På väg till Berlin för att möta coola människor som jobbar med andlig sexualitet.


Silja Rehfeldt arrangerar ISTA-konferensen. Alexander ska föreläsa om skam.


Ibland undrar jag hur mitt liv kunde bli så här.
Att jag ena veckan har underbara sexlärare och shamaner sovande i mitt hem.
Att jag den andra far till Berlin för att möta dem och andra som passionerat verkar för en mer kärleksfull värld, där lek, medvetenhet, närvaro och sexualitet är självklara delar.
Det är nästan så jag nyper mig i armen.
Och om en stund tar vi bussen till Berlin och ännu en ISTA-konferens.


Eugene Hedlund kommer att få det att svänga i Berlin.

När jag sitter ensam framför min dator kan jag ibland känna mig såå ensam, trots att jag mer eller mindre konstant interagerar med andra via sociala medier.  Jag kan tänka att det inte händer något särskilt i mitt liv, för att telefonen för ett tag är tyst eller för att jobberbjudandena inte kommer i drösar.

Men zoomar jag ut och ser en liten större bild, än just denna ögonblicksbild så ser jag ju ett liv som nästan får det att kittla i magen på mig.


Wow, jag skriver böcker om sex och skam, eller om att våga vara sig själv till hundra procent, tillsammans med Alexander ordnar jag festivaler om livet, lusten och sexualiteten, vi åker också runt i landet och kör kursen Kåt på livet. Om mindre än två veckor är jag huvudperson i ett teveprogram som sänds på bästa sändningstid. Jag har fler nära vänner än någonsin tidigare i livet. Människor hör av sig till mig och berättar att jag inspirerar dem, att de rum jag skapar bidrar till att liv känns meningsfullare, mer sprittande. Jag hör om människor som känner sig sedda, berörda och modiga av att läsa mina funderingar på bloggen.
Ruby May kanske berättar mer om Soulkittens.

Och ja, så har jag de senaste åren lärt känna en massa människor som har liknande syn på livet. Som vill bidra till mer kärlek. Som reser runt världen och bjuder upp till dans, till introspektion, till att reflektera över hur ett bra och djupt förhållande till sexualiteten kan se ut. Jag möter människor som också ser andliga dimensioner i sexualiteten och som är beredda att möta dem. Jag möter människor som börjar känna sig bekväma med att vara obekväma. Jag möter människor som jag ser som förgrundsgestalter – och vänner i en och samma personer.

Så nu ska jag alltså till Berlin och vara med på den konferens som Silja Rehfeldt dakini och warrior of bliss ordnar. Jag kommer att möta så många härliga människor, så många som vågar vara sig själva och jag hoppas att denna helg kommer att inspirera mig till att stå ännu mer rak i ryggen och möta världen som 100% Charlotte och inkludera också de blyga och sårbara delarna av mig.

Tack livet för gåvan. Tack mig för att jag kan zooma ut och se hur fantastiskt det faktiskt är.

Baba Dez Nichols snackar med Alexander om framtidsplaner. De är stora.




Related

världen 3259864378644307440

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item