charlottecronquist

Gudomligt sex. Kalendern lucka 14. Sexmagi - möt Baba Dez Nichols



– Vi är kärlek och sedan jag var elva år har jag valt ett liv som gör mig lycklig och glad.
Jag möter ögonen hos en man som är en levande legend.
Han talar från sitt hjärta, han talar om kärlek, om sexualitet och om fred på jorden.
Denne amerikan får också somliga att darra av ilska, medan andra bara älskar honom och hans budskap.
Han heter Baba Dez Nichols och talar om den shamanistiska vägen till sex magic – som går genom att vi läker djupa sexuella sår.



När jag berättar för människor att Alexander och jag åkte till Guatemala i december 2014 för att gå en kurs om andlig shamanistisk sexualitet, var det somliga som tittade lite undrande på mig.

Och när jag säger att en av lärarna var Baba Dez, är det somliga som redan känner till honom och de flesta av dem har en åsikt om honom och hans arbete. Jag möter få som är neutrala till det han står för.

Det fascinerar mig att en person som jobbar med helig sexualitet skapar så mycket kontroverser runt sig. Sexualiteten är ju grundläggande, alla är frukten av sexuella möten och ändå… så ska vi inte tala så mycket om det… och när det ändra görs så är det som våra sår som är kopplade till sex öppnas när det sker och att människor rädsla slungas ut mot personer som Dez, som har ägnat delar av livet åt att syssla med olika former av sexuell healing.

Dez har tillsammans med några vänner skapat International School of Temple arts, som anordnar kurser och konferenser över hela världen. Det var på en sådan kurs Alexander och jag var förra året. Och när vi har dragit till Berlin har det varit i ISTA-sammanhang.

ISTA vill bidra till att vi läker sexuella sår och betydelsefulla ord är närvaro, medvetenheter och sexuell energi. De har också med den shamanistiska aspekten i arbetet – vilket ger möjlighet till djupare läkning.

Så en ISTA Level 1 – handlar mycket om det. Om att läka relationer och om att öppna för mer levande och sanna sexuella möten.


Jag bjuder i det här inlägget på en av många ceremonier som Dez beskriver i sin bok ”Sexual healing – the shaman method of sex magic”. När jag skulle välja ceremoni föll boken upp på en sida… och det visade sig att ceremonin handlar om att frigöra sig från en människa man har haft starka band med. Och då undrar jag om tillvarons magi, med tanke på att det bara var några dagar sedan Alexander och jag offentliggjorde vår kommande skilsmässa.

Jag tror jag ska ta och göra den där ceremonin själv och se hur jag känner mig efteråt. Förmodligen ännu mer redo för gudomligt sex. Eller vad tror du?


Shamanistisk ceremoni för att klippa band 


mellan dig och någon annan.


Fördelar: Den här shamanistiska ritualen syftar till att du återtar din självständighet och kraft.

Förberedelse: Se till att du har ätit och vilat. Stäng av din telefon. Ha musik tillgänglig och rökelse eller essentiella oljor. Det är naturligt att känna många känslorunder den här processen, så se till att befinna dig på en trygg plats där du kan låta så mycket du behöver.

Metod: Börja i tystnad med ett djupt andetag. Andas in i din grundläggande förening med Moder Jord. Andas långa djupa andetag utan uppehåll hela tiden. Släpp taget när du andas ut och föreställ dig att du andas in frihet.

När du känner att du är grundad, öppna dina övre chakran genom att be om att bli guidad och skyddad av ditt högre jag, dina guider och dina guruer. Om det är förenligt med ditt trossystem kall ärkeängeln Mikael som med sitt magiska svärd kan göra dig extra kraftfull. Känn kraften från och närvaron av dina medhjälpare när de samlas runt dig.

När du är redo, visualisera ansiktet på den person du vill släppa taget om. Se hur du står, sitter eller ligger på lagom avstånd från denna persons kropp.

Använd din intuition för att lokalisera banden som du vill klippa av. När du har en klar bild av dessa band, föreställ dig hur du drar tillbaka dina band när du andas in och hur du ger tillbaka den andra personen hens band när du andas ut. En del av de tunna trådarna är det lätt att få på rätt plats. En del av de tjockare och starkare banden kan vara som gummiband som smärtfritt åker tillbaka. Några av banden kan vara tjocka som kablar och behöver klippas av med Mikaels svärd. Romantiska band kan vara mer koncentrerade runt hjärtat, runt naveln eller könet, beroende på om ert energimässiga möte handlade om sex, makt eller kärlek. Andliga eller mentala relationer har tendensen att vara bundna till de tre övre chakrana. Dessutom kan det vara så att det finns band som det är omöjligt att kapa, för att de fortfarande spelar en viktig roll.

Om du, efter att alla banden har frisläppts eller huggits av, känner det som att din aura har fått hål eller är, visualisera ett läkande ljus. Detta ljus kan vara violett, bärnstensfärgat, gudsljus eller solljus. Det fyller rummet där du har gjort detta arbete och är med och vägleder dina framtida relationer. Avsluta ritualen genom att visualisera dig själv som hel, stark och fri från denna person.

Vila efteråt. Du kan sätta på avslappnande musik, somna till, eller låt rummet fyllas av doften av rökelse eller salvia. Även om själv ceremonin är avslutad, så är energin fortfarande där. Det tar tid att släppa taget om och hela relationer.

Related

adventskalender 2014 8860669392420242554

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item