charlottecronquist

Möt Sofia Sjöblom på The JoyRide Winter. Andas in livet och lusten.

Välkommen på en festival där du vågar möta dig själv, din andning, din lust... så att du också kan möta andra.

Vill du uppleva dig själv fullt ut? Vill du lättare få tillgång till din sexuella energi? Vill du känna hur du flödar av livskraft?

Då ska du se till att möta andningspedagogen Sofia Sjöblom som är en av de inspirerande workshopledarna vi har bjudit in till The JoyRide Winter under Luciahelgen.


Hon tittar intresserat på mig. Blicken är intensiv, närvarande och varm. Hela hennes väsen lyssnar. Jag frågar henne: Vad är det för andningssession vi ska göra nu? Hon svarar: Det handlar om eyegazing. Jag tänker: ah, en lugn stund och hänger med ner i workshoplokalen.

Sedan är jag med om en andningsworkshop som tar mig till känslor jag inte visste att jag hade. Jag förs till skratt, till gråt, till kåthet, till galenskap. Genom att sitta mitt emot en annan person och andas, får jag speglar som tar mig till djupen i mig själv, som tillåter mig att känna sidor som jag hållit dolda till och med för mig själv. Ett nytt ansikte och andningen ändras, ännu en ny människa och något skiftar. Det enda som är där är jag, personen mitt emot mig, ögonkontakten vi har, andningen vi delar och så känslor som tillåts i ögonblicket.

Efteråt är jag salig. Jag har släppt taget på ett sätt som jag aldrig tidigare har gjort. I mötet med en person kommer jag i kontakten med en av de mest förbjudna delarna av mig själv, vansinnet, galenskapen, helt utanföraskencharlotte, och detta möte, denna andning, denna kontakt, befriar något i mig, så att jag i nästa möte känner hur mitt kön har väckts till liv på ett nytt sätt. Som att jag behövde ha kontakt med en av mina skuggsidor för att verkligen väcka min glöd.

Det är så wow.

(Allt detta hände under en workshop med Sofia på The JoyRide Malmö Love in action i somras.)

Att andas i grupp tillsammans med en erfaren, lugn och inkännande person som Sofia Sjöblom, kan skapa mirakel. Oavsett vad syftet med andningen är. Det kan handla om att öppna för den sexuella energin eller om att släppa taget, eller att bara öppna för den stora inre värld vi alla har i oss. Det kan handla om att helt enkelt blir medveten om andningen och dess betydelse. Detta grundläggande, som vi ofta bara tar för givet och inte reflekterar så mycket över.




Sofia och jag har följts åt i många år nu. Jag har sett hur hon har breddat sin andningsrepertoar och som sexsibilitycoachkollega vågar hon också ta in sexualiteten i andningen. Hur behöver du andas för att komma i kontakt med din sexuella energi? Finns det en möjlighet för dig att också känna en andlig dimension? Jag vet att det är möjligt för mig och jag är övertygad om att det är möjligt även för dig.

Andning är så grundläggande, så enkelt, så cool. Jag har insett att min egen andning är den bästa drogen jag vet. Genom medveten andning kan jag nå i princip vart jag vill … och behöver inte minsta tillsats utifrån. Det är verkligen en värld att upptäcka.

Här kan du läsa mer om minifestivalen nästa helg.
Här kan du köpa dina biljetter.

Related

världen 5778323422140903193

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item