charlottecronquist

Låtar som förändrat mitt liv: Kräm (så nära får ingen gå)


För en väldig massa år sedan började jag lyssna på Kent.
Jag köpte ”Verkligen” och blev helt frälst i låten ”Kräm”.
Genom att lyssna på den låten så återknöt jag till min sexuella längtan.
Så nära ville jag vara. Så nära som ingen får gå.

Jag är alltid tryggast när
du är en liten bit ifrån
en rörelse i ögonvrån…

Några år senare kom jag att möta Kent, intervjua bandmedlemmar, skriva om konserter och ännu senare gå på flera konserter. Ganska ofta var Kräm med som extranummer… och jag kom i kontakt med den där sexuella längtan igen. Och ju senare i livet, desto mer i kontakt med min sexuella energi.

Jag minns en gång, medan längtan bara fanns där under ytan, på den tid då jag ännu trodde att jag inte var en sådan som skulle kunna bejaka min sexuella energi. Vid något tillfälle spelade jag låten för en väninna och bad henne lyssna på texten.

Jag minns exakt var jag befann mig helt rumsligt. Vi lyssnade tillsammans och så vände hon sig om mot mig och tittade på mig med rynkad panna och sa:

– Den är ju fräck.

Så var det slutsnackat om det, som jag minns det.

Det var som att jag ett kort ögonblick hade gläntat på dörren till en längtan jag hade. Jag hade överhuvudtaget inte adresserat ämnet sex med henne. Att spela låten var en trevare, ett försiktigt försök. Och det föll inte väl ut. För när hon smällde igen dörren genom sina ord, så insåg jag att det jag kände inombords kunde vara sprängstoff.

Ändå är jag djupt tacksam för att jag upptäckte Kent och för att jag tillät mig att längta och för att jag igen och igen väljer livet. Jag är glad över att det än i dag finns en längtan i mig, en längtan efter att säga ja till allt livet erbjuder mig.

Så för mig blev Kräm symbolisk. Det handlar om att inse att det fanns en instängd lavaström i mig, en livsström som jag inte tillät komma fram. En kraft som jag var rädd att släppa loss, och en kraft som jag trodde mest handlade om sexualiteten… men som jag idag inser handlar om hela livet. Jag behövde verkligen komma i kontakt med min sexuella energi för att kunna vara 100% Charlotte… Jag menar att det finns en så stor möjlighet till kreativ expansion för den som tillåter livet att flöda, tillåter lavan att flöda.

Så tack Kent, för att jag återfick kontakten med denna längtan. Att jag valde att tolka texten på mitt sätt…





 Här är den:

Jag vill ha din ryggrad här
Fäst den i mig
Jag är alltid tryggast när
du är en liten bit ifrån
en rörelse i ögonvrån…

Lägg dig ner i gräset nu
Du är så varm här
Jag vill ha min tunga där
du är, så nära att du blir våt
men så nära får ingen gå…

Lägg dig ner precis
som du alltid gör när
Jag vill ha min tunga där
du är, så nära att du blir våt
men så nära får ingen gå…

Related

livet 9142663984657879608

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item