charlottecronquist

Sexualitet: Varför låta himlen vänta, när du kan möta den nu?



Jag är omgiven av en pelare av ljus och jag känner mig salig.
Hela kroppen vibrerar och jag kan verkligen känna att jag består av en fysisk kropp, en känslomässig kropp och av en energikropp.
Rent fysiskt befinner jag mig i en kurslokal i Berlin, jag har andats orgasmiskt en lång stund och nu råder en slags tystnad i mig. Jag står mitt i ljuset och njuter av att leva.

Andning är verkligen en nyckel till njutning. 

Det är så märkligt det här med sexualiteten och vilka uttryck den kan ta sig. Det senaste decenniet har jag fått uppleva många olika former av njutning och det är som att min möjlighet att njuta expanderar och ju mer jag tillåter mig att göra det, ju mer spännande upplevelser får jag tillgång till.

För femton år sedan hade jag ingen aning om att andning kan föra mig till orgasm eller förändrade medvetandetillstånd. För femton år sedan trodde jag att sånt var möjligt, bara genom att ta hallucinogena droger, men det hade jag ingen lust att pröva. Nu vet jag att inga droger behövs, att allt finns inom mig, det enda som har krävts i mitt fall är träning, en öppenhet inför att jag inte vet allt och är villig att utforska ... och kanske en viss uthållighet.

Så i dag är sex och sexualitet så mycket mer än samlag, penetration eller onani. Det är som att jag tillåter mig att tända min egen gnista, att jag antänder min sexuella energi och sedan kan den ta mig nästan var som helst.

Just den här helgen har jag befunnit mig i Berlin, på en retreat med namnet Crazy Wisdom, där temat varit att släppa på en del av den rustning vi bär och bli mer öppna för njutning på olika sätt. De allra flesta bär en rätt tung rustning, som kan bestå av upplevelser och minnen, tankar och idéer, skam och skuld. Och detta påverkar också kroppens möjlighet att njuta. Skam och skuld kan skapa blockeringar och spänningar i kroppen, som kan ligga i vägen för njutning. Så bland de saker vi fick göra var att trycka på olika punkter på kroppen, för att tillåta blockeringar att släppa. Och så dansade vi en väldig massa, vi andades med fokus på den sexuella energin och vi tillät oss att känna vad vi kände. Den som guidade oss på resan var Andrew Barnes.
Det är märkligt hur mycket kärlek som kan skapas i ett rum på bara tre dagar. Vilken känsla av sammanhang. Vilken känsla av: Jag kan vara precis den jag är. Jag är verkligen okej.

Det var fantastiskt att se hur gruppen gick från att vara lite blyga och tveksamma i förhållande till varandra, på tredje dagen kändes som vänner för livet. Energin i dansen och mötena förändrades snabbt... genom att kroppen verkligen fick vara där. Genom att kroppen fick släppas fri. Och var och en av oss gjorde sin alldeles egen resa.

Det som fascinerar mig allt mer är möjligheten att få dessa djupa andliga – och lustfyllda upplevelser – och att det räcker med att jag andas eller att någon, som är helt närvarande med mig, sitter vid min sida och håller en hand ovanför min kropp. Detta räcker idag för att hela jag ska vibrera. Jag hade upplevelser av energiorgasmer, somliga av dem helt nya för mig och där det kändes som att nya lustcentrum i min kropp aktiverades och att jag fick vara ett förvånat vittne till det som hände mig.

Andning är verkligen en nyckel till njutning. Andning är liv. Andning kan göra allt från att hjälpa in mig i här och nu, skapa ett meditativt tillstånd eller skapa en situation där jag njuter så jag skriker högt. Jag kan verkligen känna att min sexualitet är min, min njutning är min, att allt finns inuti mig och jag undrar vilken värld vi kan skapa tillsammans när fler kan känna den kraft som sexualiteten kan ge.

För förutom detta att bli uppfylld av ljus, eller ha förnimmelsen av sex med det gudomliga eller universum, förutom känslan av att vara direktkopplad till något som är större än jag själv... så är min upplevelse att när jag både känner mina fötter tryggt mot jorden, när jag känner kraften i min sexualitet och när jag också har förnimmelsen av kopplingen till, låt oss kalla det för det för, det gudomliga... så tror jag att vi också kan stå i vår kraft och göra det vi verkligen är här för att göra i livet.

Så här levande vill jag verkligen vara och jag bara älskar att det skapas rum som uppmuntrar fler människor till att känna sig mer levande och lustfyllda... så om ditt liv känns lite småtråkigt... du vet vad du har möjlighet att utforska... och jag är omgiven av människor – i Sverige och utomlands – som erbjuder kurser och retreater där du kan få smakprov på detta. Välkommen in i en skönare värld.




PS: Jag vill skicka ett extra tack till Silja Rehfeldt som lockade Andrew till Berlin. Silja är en fantastisk människa, som vill bidra till att vi hittar mer salighet i våra liv... hennes företag heter united bliss och om du vill ge dig själv en gåva, ta en session med henne... du kanske kommer ut sessionen som en annan, mjukare människa... Här beskriver jag en session med henne.

Related

sexualitet 4465285289410603902

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item