charlottecronquist

Möt dagen. Meditationer om kärlek 36.



Nu har projektet med 100 meditationer om kärlek pågått i lite mer än en månad.
Jag lägger märke till det där som kan hända... känslan av att vilja smita ifrån mediterandet.
Känslan av att inte riktigt ha tid.
Dagens klipp handlar om det.

Jag vill verkligen uppmuntra dig till att göra meditation till en daglig vana.
Min erfarenhet är att de dagar då jag känner för att smita ifrån att sitta, stå eller vara med mig själv en stund, är de dagar då jag verkligen behöver meditera.
Även ytterst välfyllda dagar är det viktigt att stanna upp - och kanske fråga dig: Vad är viktigt i livet just nu? Vilken plats finns det för mig idag? Om du har skapat ett schema som inte ger dig ens fem minuter till dig själv... håller du i längden då? Reflektera lite över hur du väljer att leva, hur du väljer att fördela din tid och gör det utan att döma dig själv.

Så sätt dig ner en stund.
Blunda.
Ta ett par djupa andetag.
Känn att den här dagen är din dag.
Ta emot dagen.
Var nyfiken på vad den ska ge dig.
Sätter du dig mitt på dagen, känner glädjen i att varva ner en liten stund.
Hämta hem dig.
Fortsätt att sitta och lägg märke till din andning i några minuter.
Håll gärna en hand på ditt hjärta.
När du känner dig färdig, sträck ordentligt på kroppen.
Återgå till din dag.








Charlotte Rudenstam deltar i #blogg100 för tredje året i rad.
Hon är coachförfattare och föreläsare som vill bidra till att du älskar livet.
Hon har skrivit böcker som ”100 % Charlotte – Ta ditt inre ledarskap” och
I år väljer hon att bjuda på 100 meditationer om kärlek. Ibland som en text, ibland som en liten film, ibland på något annat sätt. 

Related

meditation 4237887027170103968

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item