charlottecronquist

Möt oändligheten i dig. Meditationer om kärlek 44.




I dina gener finns spår av allt från Big Bang, till vårt solsystems skapelse, till jordens skapelse, till alla utvecklingsstadier... och ändå fram till dig.
Så inom dig finns det oändliga, även om det kanske är svårt att förhålla sig till i vardagslag.
Vem ser du när du tittar dig i spegeln? Ser du den oändliga? Eller ser du något mindre?
I meditation har du lättare att komma i kontakt med de större aspekterna. Känslan av att du är mer än din kropp, mer än dina tankar, mer än dina känslor.

Så idag bjuder jag på en meditation där du få möjlighet att ta kontakt med det oändliga i dig. 

Befinn dig på en plats där du kan vara ostörd en stund.
Sitt gärna så rak i ryggen som möjligt.
Slut dina ögon.
Ta ett par djupa andetag.
Lägg märke till hur luften fyller din kropp och lägg märke till hur den lämnar din kropp.
Bli mer och mer medveten om din kropp.
Känn dig på platsen där du befinner dig.
Föreställ dig nu att du befinner dig inuti ditt hjärta.
Andas in i ditt hjärta.
Känn att du finns där.
Ta ett lite djupare andetag och föreställ dig hur du expanderar ut från ditt hjärta.
Känn hur du, efter ett eller ett par andetag fyller upp hela din kropp.
Fortsätt att andas långsamt, djupt och medvetet.
För varje andetag, föreställ dig att du expanderar.
Fyll rummet med dig.
Fyll huset med dig.
Fyll orten du befinner dig med dig.
Känn hur du expanderar och blir allt större.
Fortsätt att expandera.
Känn hur du blir landet du befinner dig i, världsdelen du är i.
Fortsätt att känna hur du expanderar.
Nu fyller du hela jordklotet.
Nu expanderar du och blir ännu större.
Till slut blir du stor som universum.
Stanna i den här känslan av oändlighet en stund.
Hur känns det i dig? Hur känns det i kroppen?
Stanna så länge det känns behagligt.
Ta sedan ett par djupa andetag, medan du föreställer dig hur du krymper ihop dig för att tillslut få plats i din egen kropp.
Ta ett par stilla andetag där du känner dig på platsen där du befinner dig.
Öppna försiktigt ögonen.

Välkommen till en större inre värld.



Charlotte Rudenstam deltar i #blogg100 för tredje året i rad.
Hon är coachförfattare och föreläsare som vill bidra till att du älskar livet.
Hon har skrivit böcker som ”100 % Charlotte – Ta ditt inre ledarskap” och
I år väljer hon att bjuda på 100 meditationer om kärlek. Ibland som en text, ibland som en liten film, ibland på något annat sätt. 

Related

meditation 6335829406106867576

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Åh, en sådan igenkänning! Jag har varit i just detta genom frigörande andning och har gång på gång just i slutet av sessionen upplevt att jag verkligen inte får plats i min kropp. Och jag tror att det är precis så det ska vara. Att jag ska känna min storhet och att jag är en del av allt. Och att känna det oftare.
    Tack för dina fina texter och meditationer som du delar med dig.
    Och bilderna med förstås.

    Kärlek tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Therese och särskilt tack för det där med mina små bilder. Jag har idén att alla 100 meditationer ska vara bildsatta med mina teckningar. Jag hamnar själv ofta i det oändliga - precis som för dig är det lättast i frigörande andning - men jag kan sätta intentionen också i en stilla meditation. Kram

      Radera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item