charlottecronquist

Möt lavan. Meditationer om kärlek 69.

















Ganska ofta kan jag komma i kontakt med det jag kallar lavan i mig. Det finns så mycket energi i min kropp som behöver få röra sig. Vad kan hända när jag tillåter mig att känna den där energin, vad händer när jag tillåter mig att känna mig som en eldsprutande vulkan? Vem skulle världen se då?

Dagens meditation kan du börja på ett lekfullt sätt. Du ska göra raketen, rätt vanlig lek, som både barn och vuxna.

Stå upp på golvet.
Stå med benen skulderbrett isär.
Gunga lite på höfterna.
Börja klappa i händerna, medan du svänger dem fram och tillbaka,
som att du sätter fart på en raket.
Fortsätt att klappa i händerna i allt snabbare takt.
Ta sedan och börja stampa med fötterna i golvet, samtidigt som klappningarna fortsätter.
Höj taken på stampningarna och när du känner att du har fyllt upp dig med energi
rikta händerna mot himlen och gör ett ljud, som att du släpper i väg en raket mot himlen.

Om du känner att kraften inte blev tillräckligt stark när du "skickade iväg" raketen, gör det än gång till.

Tänk dig att den här leken representerar energin i dig, den lava som finns i dig, den kraft som du kan sätta fart på.

Sätt dig nu ner.
Slut dina ögon.
Lägg märke till din andning.
Har den påverkats av leken?
Försök inte ändra den, bara notera den.
Fortsätt att andas och lägg märke till hur kroppen påverkades av att göra raketen.
Är det någon del i dig som känner sig mer energisk nu?

Föreställ dig nu att du har ett kraftcentrum i ditt bäcken som är fyllt av lava.
Föreställ dig hur lavan vill sprida sig ut i kroppen.
Föreställ dig nu hur du tillåter den att spruta ut i kroppen.
Och bara njut av att känna kraften i dig.
Lägg märke till kraften i lavan.
Lägg märke till värmen.
Lägg märke till vad detta gör med dig.
Lägg märke till om denna meditation skapar en känsla av att vilja agera i dig.
Vad kan vara ett uttryck för att du tillåter kraften i dig att blomma ut, just idag?
Ta med dig den tanken ut ur meditationen.
Ha en underbar kraftfull dag!


Charlotte Rudenstam deltar i #blogg100 för tredje året i rad.
Hon är coachförfattare och föreläsare som vill bidra till att du älskar livet.
Hon har skrivit böcker som ”100 % Charlotte – Ta ditt inre ledarskap” och
I år väljer hon att bjuda på 100 meditationer om kärlek. Ibland som en text, ibland som en liten film, ibland på något annat sätt.

Related

meditation 1961210804960065312

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item