charlottecronquist

Möt kärleken. Meditationer om kärlek 100.


I dag är det dag 100 av bloggutmaningen #blogg100.
Jag vill berätta hur det gick till att jag antog den och hur märkligt magiskt mitt liv kan vara.
Sedan uppmuntrar jag dig till att göra en hjärtmeditation - du kan till exempel göra det medan du lyssnar till det tredje klippet. Alla klippen fokuserar kärlek och är rätt så meditativa.

Detta är tredje året jag är med i bloggutmaningen och i år hade jag verkligen bestämt mig för att inte delta. Dagen innan utmaningen startar står jag i duschen. Jag hör en röst som säger:
– Du ska vara med!
– Nej.
– Jo, du ska vara med och göra 100 meditationer om kärlek!
– Det kan jag omöjligen göra.
– Jo, när du går ut ur duschen tar du fram papper och penna och skriver 100 ord under varandra. Det blir de ord meditationerna ska fokusera på. Sedan skriver du de första 20 innan helgen är slut. 

Så blev det. Nu sitter jag här och utmaningen är genomförd. 
Många gånger har jag suttit på morgonen med rubriken för meditationen och inte haft en aning om vad jag ska skriva. Så sitter jag där och meditationen bara kommer. Det är som att någon annan skriver den, som att den skriver sig själv, som att det bara är jag som råkar sitta där vid tangentbordet. 
Det finns något magiskt i att släppa taget, att överlämna orden, att känna tillit, att låta livet vara en meditation.

Jag kommer att återkomma till meditationer på bloggen, men i vilken form vet jag inte. Och här finns ju nu mer än 100 att välja mellan när du känner dig meditationssugen.
Tack för att du är med på resan.

Och nu.
Lägg en hand på ditt hjärta.
Slut dina ögon.
Ta emot några medvetna andetag.
Tillåt dig en stund i stillhet medan du tankar kärlek.
För att du är värd det.
För att världen ska bli en mer kärleksfull plats.

I kärlek
Charlotte




Charlotte Rudenstam deltar i #blogg100 för tredje året i rad.
Hon är coachförfattare och föreläsare som vill bidra till att du älskar livet.
Hon har skrivit böcker som ”100 % Charlotte – Ta ditt inre ledarskap” och
I år väljer hon att bjuda på 100 meditationer om kärlek. Ibland som en text, ibland som en liten film, ibland på något annat sätt. 

Related

meditation 2510073045725421550

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Congratulations - 100 meditations.
    I like the part "Slut dina ögon..." just as I have Star-ted to read the meditation.
    It makes it a bit hard to read the rest...
    Love to you!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, det kanske betyder att jag får läsa in alla och spela in dem alla ;) Men jag tänker att meditatören är smart nog att först läsa texten och sen meditera... eller så kanske alla liksom kan läsa mina ord, höra min röst, när de blundar, att jag har magiska förmågor. <3 <3 <3

      Radera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item