charlottecronquist

Möt visionen. Meditationer om kärlek 94.


Vad vill du ha in i ditt liv? Hur mycket kärlek vill du ha? Hur mycket kärlek vill du ge? Hur mycket kärlek vill du vara? Vad är du här för att göra? Vem är du här för att vara? Tänk om det är så att du är en stjärna, det är bara det att du ännu inte vet om det? Att du ännu inte klarat av att inse det? Hur skulle en vision för ditt liv kunna se ut? Kan den skrivas i ett ord?
Så i dagens meditation vill jag att du öppnar dig för visionerna. Den vision du fångar i dagens meditation kan gälla för en längre eller kortare tid. Det viktiga är inte livslängden på den, det viktiga är att du fångar det som känns rätt just nu, det hjärtat och kärleken anger som din vision.

Just nu är min vision helt enkelt att jag ska sprida ord om kärlek. Jag vet att den inte är tillräckligt "affärsmässig", men för mig är det den visionen som bestämmer åt vilket håll jag går och det är mot den visionen som jag kollar av mina handlingar. "Är detta i linje med min vision, eller inte?"

Så befinn dig på en plats där du kan vara med dig själv en stund.
Slut dina ögon.
Ta ett par djupa andetag.
Låt sedan andetagen komma och gå som de vill.
Känn hur du slappnar av.
Känn hur du kommer hem i din kropp.
Känn hur du kan slappna av.
Känn att det är tillåtet att ta emot budskap ifrån ditt inre.
Föreställ dig nu att du befinner dig utanför porten till ditt hjärterum.
Ta fram din nyckel och öppna porten.
Kliv in i ditt hjärterum.
Om du varit med i tidigare meditationer där du har rensat detta rum, kanske det är ett ganska tomt rum, annars kan det vara fyllt med saker.
Hur det än ser ut,
ta och gå fram till rummets mitt,
föreställ dig att där kommer en ljusstråle uppifrån,
ta och ställ dig i ljusstrålen
Den här ljusstrålen tillåter dig att få vägledning,
känn hur ljusstrålen letar sig in i ditt hjärta
och ta nu och lyssna på vad den förmedlar till dig,
du kommer nu att få tankar och idéer om din vision,
de kan komma som ord,
de kan komma som bilder,
de kan komma som känslor,
de kan komma som direkt vetskap,
de kan komma som färger,
de kan komma som förnimmelser,
de kan komma på ett sätt som jag inte kan räkna ut.
Ta emot det du kan ta emot när du står där stilla i ljusstrålen.
Tillåt dig också att ta emot ett fysiskt ting som ska hjälpa dig
att komma ihåg den vision du får i meditationen.
Ta med det fysiska tinget, gå ut genom hjärteporten
och stäng dörren noga.

Kom långsamt tillbaka till här och nu.
Ta ett par andetag och öppna dina ögon
Anteckna gärna de budskap som kom.
oavsett i vilken form,
och tillåt visionen att växa inom dig.



Charlotte Rudenstam deltar i #blogg100 för tredje året i rad.
Hon är coachförfattare och föreläsare som vill bidra till att du älskar livet.
Hon har skrivit böcker som ”100 % Charlotte – Ta ditt inre ledarskap” och
I år väljer hon att bjuda på 100 meditationer om kärlek. Ibland som en text, ibland som en liten film, ibland på något annat sätt. 

Related

meditation 1482618983275890445

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item