charlottecronquist

#9: 100%-podden möter Jessica Menzinsky






I det nionde avsnittet av 100%-podden möter du Jessica Menzinsky.

Jessica Menzinsky är verkligen en sådan där fantastisk människa som älskar livet. Hon följer sin inre röst, följer sin kallelse. En dag för några år sedan befann hon sig i Uppsala domkyrka och hör att hon blir kallad till att bli präst. Det fanns en massa hinder i vägen, saker som måste lösas, för att göra det möjligt för henne att studera.

Allt löste sig och bara några månader sedan började Jessica studera teologi. I december 2015 vigs hon till präst i Lund. Det är en fantastisk resa denna kvinna har gjort. Jessica som under sitt 46-åriga liv har prövat många yrken, gjort många resor, fött fyra barn, bejakat sina intuitiva sidor och nu, alltså, kommer hennes plattform snart att vara Svenska Kyrkan.

När jag lärde känna Jessica för snart tio år sedan anade jag inte att hennes liv skulle ta den riktningen. Men när det väl hände, blev jag faktiskt inte ett dugg förvånad. Hennes kallelse kändes logisk på något sätt.

Möt en riktig kraftkvinna, som vågar följa sina drömmar och ser till att nå sina mål. Och som reflekterar mycket över livet, meningen och kärleken.



Lyssna till podden i ljudspelaren:


Om det inte går att lyssna i din webbläsare, kan du pröva här istället.
Eller ännu hellre prenumerera på podden! Det kan du göra här.



Var med och bidra till 100%-poddens framtid


Tillhör du dem som lyssnar på 100%-podden?
Isåfall är du inte ensam.
Jag är stolt över att helt själv ha producerat mer än 50 avsnitt sedan starten för drygt ett år sedan.
Jag gör det helt på min fritid, för att jag älskar det.
Samtidigt behöver jag hjälp att prioritera arbetet med 100%-podden, för även jag behöver dra in pengar.
Du kan göra en liten, men viktig, insats för att säkra 100%-poddens framtid och göra det lättare för mig att prioritera arbetet med den.
Jag behöver din hjälp i form av 3 minuter av din tid och 1 dollar per nytt avsnitt av 100%-podden.

  1. Gå in på https://www.patreon.com/charlottecronquist
  2. Klicka på den röda “Become a patron”-knappen, till höger.
  3. Välj en summa att donera, 1 dollar räcker men om du känner att du vill avvara mer skulle det göra mig superglad
  4. Skapa ett inlogg antingen med din mejl eller med Facebook.
  5. Fyll i dina betaluppgifter
  6. Få min stora tacksamhet.

Vad är Patreon och varför gör jag detta?

Det här klippet förklarar det rätt bra: https://www.youtube.com/watch?v=wH-IDF809fQ. Patreon är ett sätt för innehållskapare som jag (som har en podd, eller en blogg, eller kanske gör klipp på YouTube) att få betalt för det vi skapar från vår publik. Vem som helst kan skapa ett konto på under 3 minuter och bestämma hur mycket de vill bidra med per avsnitt som publiceras.

Jag har haft miljontals sidvisningar på min blogg och gör podden utan att tjäna ett öre. Nu har jag startat en Patreon för att de som gillar mina grejer ska få chansen att stötta mig.

Som en av mina första “patrons" gör du enorm skillnad. Många är skeptiska till att prova plattformar som Patreon om de inte ser att andra redan har tagit steget. Att du tagit dig 3 minuter för att stötta mig gör min dröm om att ha råd att fortsätta göra min podd har mycket större chans att bli verklighet

Tack för hjälpen! Stor kram!

GILLA 100%-podden

100%-podden har en egen gilla-sida på Facebook, där nyheter om podden presenteras. Så vill du vara med och först veta vad som är på gång på gillasidan.


PRENUMERERA PÅ 100%-PODDEN

Det går utmärkt att lyssna på #100procentpodden här, men det allra bästa är om du väljer att ladda ner och prenumerera på den i din podcastapp (som är gratis att ladda ner om du inte har en) så kan du lyssna precis när du vill i din smarta mobil eller surfplatta. Då får du veta när nya avsnitt kommer och kan bläddra igenom dem som redan har sänts... och lyssna på människor som väcker något i dig.
Här prenumererar du.

Jag blir superglad om du dessutom gör en kort recension av podden.

Då och då gör jag specialare av #100procentpodden. Det finns avsnitt på engelska och så uppstår en del andra överraskningar också.


Som mitt eget sommarprogram 2015 .

Kärlek till dig, för att du är just du.


PS: Jag tar gärna emot tips på 100%-are att intervjua.

Related

100%-podden 3312609696889715411

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Det var intressant att höra Jessica Menzinsky. Jag hade en mejlväxling med henne för fyra år sedan. Jag frågade om Svenska Kyrkan var mogen för hennes syn på sexualitet.
    Men, hon förstod inte frågan då. Nu kanske hon fårstår vad jag menade.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item