charlottecronquist

#20 100%-podden möter Nina Granbom






Nina Granbom är en av de där fantastiska människorna jag har mött längs livets väg. Och en människa som ständigt överraskar.

Jag mötte henne första gången på en kvinnofestival på Mundekulla kursgård. En kvinna som lät mig gå mycket långsamt, zen walking, som talade om mindfulness och som kändes så där andligt helgjuten och foträt att jag nästan blev lite rädd. Ändå fick vi snabbt en fin kontakt, från hjärtat.

När hon köpte min bok "Ingen skam i kroppen - frigör din sexuella kraft" hajade jag till lite grand. Skulle en pilgrimsvandrare som Nina verkligen läsa den boken. Senare visade det sig att den boken kom att spela en viktig roll för ett av hennes livsval. Hon kom nämligen att gå en utbildning på det temat som jag ledde.

Så Nina väjer inte för djupet eller för de svåra frågorna. Hon vill leva livet fullt ut. När hon fyllde 50 tog hon ett helt friår... ett år helt utan plikter och där hon reste inåt på olika sätt.

Någon nunna tror jag inte hon blir Nina, även om hon själv har övervägt det vid olika tillfällen i livet. Men där finns en dragning till det andliga, till det gudomliga, men utan bindning till någon religion. Så det kanske inte är så märkligt att hon detta år blev med kloster? Sedan några år driver hon en verksamhet i Klostret i Kalmar och jag gissar du blir nyfiken på vad det är. Läs mer här.

Nina Granbom ordnar också kurser, vandringar och resor, ut i Europa och till Costa Rica och om det kan du läsa här.

Nina Granbom
Charlotte Rudenstam


LÄGG IN NINA!

Om du inte kan spela upp avsnittet i din webbläsare kan du pröva här, eller  helt enkelt börja med att prenumerera på 100%-podden i din podcastapp.
 

Du har nu kommit till det 20:e avsnittet av 100%-podden, ett projekt som jag, Charlotte Rudenstam med stolthet, kärlek och glädje driver.

Tänk att jag, som inte ser mig som särskilt tekniskt kunnig, levererat ett avsnitt i veckan sedan i början av juni detta år. Tänk att jag klarar att göra allt detta själv. Göra intervjuer, göra ljudmix, sätta ihop avsnitten, sända dem, blogga om dem, marknadsföra dem.

När jag startade projektet anade jag inte hur mycket tid och energi det skulle kräva. Jag gissar att jag lägger ungefär en dag på att göra klart ett avsnitt. Jag får en hel del uppskattning för det och rosorna är mycket välkomna, i detta projekt som ännu inte är finansierat.

Varför gör jag 100%-podden? Jo, för en inre röst driver mig att göra det. Den säger att jag ska sprida ord om kärlek och 100%-podden, där jag möter fantastiska människor som älskar livet, är ett av sätten jag gör det på. Än vet jag inte hur jag ska få ekonomi på det, men jag fortsätter oförtrutet och får helt fantastiska möten, med ibland helt oväntade människor. Jag är djupt tacksam för impulsen som den inre rösten satte igång.

Ju fler som lyssnar på podden, desto större räckvidd får dessa kärleksfulla människor. Så var med och sprid ord och länkar om #100procentpodden. Tipsa mig också gärna om personer som du tycker är 100%-are. Jag tar tacksamt emot och väcker personen hjärtat i mig, så kommer jag att skicka frågan vidare.

Det är viktigt att kunna möta hur många som lyssnar på podden - och det sätt som möjliggör det är att du prenumererar. Jag ser inte vilka som gör det, bara hur många det är - och den siffran kan jag sedan använda i marknadsföringen, så att vi fortsätter sprida ord från många hjärtan. Min vision är att #100procentpodden ska bli ett uthålligt projekt. Självklart kan du stötta mig ekonomiskt, genom att ge ett valfritt bidrag. På min blogg finns en möjlighet att donera via Paypal. Gör gärna det. Klicka här.

Jag uppmuntrar dig alltså till att prenumerar på podden. Det gör du i poddcastappen i din smarta mobil eller surfplatta. Sök 100%-podden så hittar den rätt.

I appen kan du lyssna på avsnitten i din takt. Det kommer ett nytt avsnitt varje onsdag med en ny spännande människa.

Du kan också bidra till det här projektet genom att skriva en recension i din podcastapp - det gör att den placeras högre i sökmotorerna och att fler utanför mitt personliga nätverk kan hitta podden.

Just nu gör jag 100%-podden helt idéellt och är du en person som vill vara med och stödja poddens budskap, med pengar, sponsring eller på något annat sätt - ta gärna kontakt.

Dessutom kommer det då och då specialavsnitt.

Som mitt eget sommarprogram 2015 eller avsnitt på engelska. Här det det tredje, en intervju med Robert Silber som bara älskar tantra.

Kärlek till dig, för att du är just du.




Share

Related

100%Charlotte 8084515127348267649

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item