charlottecronquist

Fri fredag: En sexuellt frigjord kvinna tillåter sitt ljus att skina

Nyligen stötte jag på ett inlägg av Ev'Yan Whitney där hon går igenom 14 kvaliteter som kännetecknar en sexuellt frigjord kvinna.
Listan med kvaliteter inspirerar mig. Därför ska jag, under vinjetten Fri Fredag, presentera de 14 kvaliteterna på mitt sätt. Detta är den 14:e och sista.


Hon låter sitt sensuella och sexuella ljus skina, och tillåter all dess dragningskraft, för att hon vet att när andra är belysta och värmda av det, så kommer de att inspireras att också lysa med sitt eget ljus.


Jag möter blicken, jag faller in i den, det är som att jag går in i hen. Det är som att hen kan falla in i mig, som att vi faller in i varandra. Blicken letar sig djupare ner och ini i hen. Jag känner en förbindelse mellan oss som är bortom ord, bortom tanken. Min fysiska kropp glider bort och det blir till ett möte mellan Shakti och Shiva.

Jag är mitt ljus, jag flödar. Kroppen glöder, ögonen glöder, hela ryggraden glöder. Jag känner elden från min inre drake, den sprutar ut eld, först genom munnen, men sedan också genom hela kroppen. Det är som att hela ryggraden, hela kroppen blir till en eldslåga som har möjlighet att hållas vid liv genom den gemensamma kärleksenergi som vi är i kontakt med.

Mina sinnesförnimmelser ändrar karaktär. Jag är både i mötet med en annan fysisk kropp. Men jag är intim också med något som är större, eller kanske bortom, det personliga mötet. I ljuset flyter jag ut i rymden. Under en stund är det som att vi färdas tillsammans i en rymdfarkost på väg mot okänt mål i kosmos.

Under en annan stund är det som att jag möter en vägg av lotusblad. De är strödda, sitter inte längre på sina blommor, men de är så många att de bildar en vit vägg. Mitt ljus och jag går igenom väggen och kommer ut på andra sidan, in i ett annat universum, som är så ljust att jag måste blunda.

För en stund är jag och min kropp ljus, alla förnimmelser får plats, all njutning får plats, känslan av att smälta och rinna ut och så fyllas på igen får plats. Det är som att vi tillsammans är tiden, rummet, livet.

Jag ligger stilla och känner en varm kropp mot min. Vi vilar i ljuset medan energin pumpar igenom kropparna. Det är nästan märkligt att det finns en värld utanför detta gemensamma universum.


Reflektion:

Tillåt dig, i mötet med dig själv, eller med någon annan, att släppa taget totalt och tillåta ditt ljus att bryta igenom. Tillåt dig att njuta, utan skam eller skuld och bara känn efter vad som händer med din kropp. Kanske du är här för att verkligen njuta av livet.


PS: Här är några konkreta tips för att bli mer orgasmisk - även om texten riktar sig till kvinnor gäller ungefär samma också för män. Andas. Njut. 




Charlotte Rudenstam är coach, författare och föreläsare som vill bidra till att du älskar livet. Hon skapar 100%-podden där du möter fantastiska människor som älskar livet.Författare till böcker som ”100 % Charlotte – Ta ditt inre ledarskap” och”Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft”.
 

Related

sexualitet 2146504300702664442

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item