charlottecronquist

# 22 100%-podden möter Miqael Persson aka Hicks







Tänk att jag har fått möjlighet att möta Sveriges stora countrystjärna Hicks. Det är bara det att det är få svenskar som känner till hans existens eller hur stor han är över där... i Nashville och så. Där regnar priserna över honom, där känner man igen låtar som Mama's kitchen.

Under det här samtalet hann jag, så där i förbigående, lära mig en massa om countrymusik, som jag inte visste tidigare. Som att den inte går att fejka, som att det finns massor av subgenrer, som att Nashville är USA:s enda musikstad numera.

Och så sitter han där i soffan bredvid mig, Miqael Persson. Han sjunger, spelar och komponerar för att han gillar't för att hans hjärta gillar't och han talar en hel del om att lyssna på och följa sin egen röst. En 100%-are helt enkelt.

Välkommen till Hicks country... du kanske kommer dit ofta i framtiden?
Hicks är också nominerad till en grammy!

Här är Hicks senaste singel: 




Här ligger avsnittet med Hicks, om du inte kan lyssna på det i din webbläsare kan du testa här. Men det enklaste är naturligtvis att du öppnar din podcastapp i din smarta mobil eller surfplatta, söker 100%-podden och börjar prenumerera. Det kommer ett nytt avsnitt varje vecka, <3 

Vi har kommit till det 22 avsnittet av 100%-podden, eller snarare så där 26 om jag räknar med specialarna... Det har varit ett fantastiskt halvår. När jag startade 100%-podden anade jag inte hur mycket tid och energi det skulle kräva. Jag gissar att jag lägger ungefär en dag på att göra klart ett avsnitt. Jag får en hel del uppskattning för det och rosorna är mycket välkomna, i detta projekt som ännu inte är finansierat.

Varför gör jag 100%-podden? Jo, för en inre röst driver mig att göra det. Den säger att jag ska sprida ord om kärlek och 100%-podden, där jag möter fantastiska människor som älskar livet, är ett av sätten jag gör det på. Än vet jag inte hur jag ska få ekonomi på det, men jag fortsätter oförtrutet och får helt fantastiska möten, med ibland helt oväntade människor. Jag är djupt tacksam för impulsen som den inre rösten satte igång.

Ju fler som lyssnar på podden, desto större räckvidd får dessa kärleksfulla människor. Så var med och sprid ord och länkar om #100procentpodden. Tipsa mig också gärna om personer som du tycker är 100%-are. Jag tar tacksamt emot och väcker personen hjärtat i mig, så kommer jag att skicka frågan vidare.

Det är viktigt att kunna möta hur många som lyssnar på podden - och det sätt som möjliggör det är att du prenumererar. Jag ser inte vilka som gör det, bara hur många det är - och den siffran kan jag sedan använda i marknadsföringen, så att vi fortsätter sprida ord från många hjärtan. Min vision är att #100procentpodden ska bli ett uthålligt projekt. Självklart kan du stötta mig ekonomiskt, genom att ge ett valfritt bidrag. På min blogg finns en möjlighet att donera via Paypal. Gör gärna det. Klicka här.

Jag uppmuntrar dig alltså till att prenumerar på podden. Det gör du i poddcastappen i din smarta mobil eller surfplatta. Sök 100%-podden så hittar den rätt.

I appen kan du lyssna på avsnitten i din takt. Det kommer ett nytt avsnitt varje onsdag med en ny spännande människa.

Du kan också bidra till det här projektet genom att skriva en recension i din podcastapp - det gör att den placeras högre i sökmotorerna och att fler utanför mitt personliga nätverk kan hitta podden.

Just nu gör jag 100%-podden helt idéellt och är du en person som vill vara med och stödja poddens budskap, med pengar, sponsring eller på något annat sätt - ta gärna kontakt.

Dessutom kommer det då och då specialavsnitt.

Som mitt eget sommarprogram 2015 eller avsnitt på engelska. Här det det tredje, en intervju med Robert Silber som bara älskar tantra - denna helg är han i Sverige och leder en workshop, för allra första gången. Jag är med och organiserar den.

Kärlek till dig, för att du är just du. 





Related

100%-podden 6649121449673623208

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item