charlottecronquist

#27 100%-podden möter Buster Rådvik



"Jag ligger helt nära en annan person. Vi tittar varandra i ögonen och andas i takt. Vi bara är där. Var och en i sin egen tystnad och ändå tillsammans."

Jag möter Buster Rådvik för första gången på en workshop i Malmö för ett par år sedan. Han är på tillfälligt besök. Det jag minns mest är att han talar om ett av mina favoritämnen - skam och att vi får andas och ljuda på utandningen. Det var något som fastnade i mig och nu när Buster slagit ner bopålarna i Sverige ville jag möta honom - både i #100procentpodden - och i hans workshop "Embodied intimacy".

Sagt och gjort. Dagen efter workshoppen - som går regelbundet i Stockholm och Göteborg – möttes vi ett samtal som går på djupet och där du får se mer av mig än det brukar bli i samtalen.

Du får också här ett utdrag ur en artikel jag skrev om workshoppen - vill du läsa hela, finner du den här.

"Jag andas och ligger på längre eller närmare avstånd från en medmänniska. Känslor väcks i mig. En gång känner jag mig avvisad, en annan gång hållen. Känslorna växlar, jag noterar dem och låter dem skölja igenom mig, utan att döma den. Det som är där i kroppen min, är okej vad det än är."

Buster arbetar med en hemsida. Än så länge hittar du honom lättast på Facebook på Embodied Intimacys gillasida.


Här kan du lyssna på samtalet mellan Buster och mig. Om det inte fungerar i din webbläsare kan du pröva att klicka här, så kommer du till sidan där podden läggs ut - skrolla ner lite så ser du musikspelaren. Enklast är naturligtvis att lyssna i din podcastapp. Det kan du göra här. Om du är osäker på hur du laddar ner den eller spelar upp något i den, kan du läsa detta inlägg.


Lyssna till podden i ljudspelaren:


Om det inte går att lyssna i din webbläsare, kan du pröva här istället.
Eller ännu hellre prenumerera på podden! Det kan du göra här.




Mötet med Buster Rådvik innebär premiären för #100procentpodden detta år, 2016. Jag har insett att detta hjärteprojekt verkligen kräver sin kvinna och därför väljer jag att börja detta året med att bjuda på ett nytt avsnitt varannan vecka.

Jag ser fram emot att möta människor eller företag som är beredda att vara med och finansiera #100procentpodden - och även bidra till själva produktionen. I dag gör jag hela projektet själv. Hittar 100%-procentare att intervjua, möter dem, redigerar avsnitten, lägger ut dem på nätet, marknadsför dem...

I 100%-podden möter du fantastiska människor som älskar livet och jag hoppas att de bidrar till att inspirera dig till att leva fullt ut som den du är.

Följ gärna podden genom att prenumerera i din podcastapp. Det enda som krävs är att du laddar ner en sådan app i din smarta mobil eller surfplatta och så söker du 100%-podden och börjar prenumerera helt gratis. Då kommer avsnitten automatiskt till dig. Recensera gärna podden också - skriv några ord, sätt massa stjärnor, så bidrar du till att fler kan hitta podden.

Du kan lyssna på podden direkt här i webbläsaren - men jag rekommenderar alltså att du prenumererar.

Har du en 100%-are på lut till mig, skicka ett mejl och berätta varför denna person är viktigt för dig - kanske det uppstår en matchning mellan mig och den du vill lyssna på.

Massa kärlek till dig för att du är just du.


Related

100%-podden 7736932285089081201

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item