charlottecronquist

"Njut av förseningen"

Jag ser på tavlan att tåget är försenat. Då och då kommer utrop som förlänger förseningen. Det är bara att släppa taget. Jag har ingrn aning...




Jag ser på tavlan att tåget är försenat. Då och då kommer utrop som förlänger förseningen.
Det är bara att släppa taget. Jag har ingrn aning om när färden genom Sverige verkligen kommer att starta.

I vårt genomorganiserade samhälle är det lätt att tro att en har kontroll. 
Så händer det saker, som en kraftig tågförsening eller dimma på en flygplats som visar att det enda att göra är att acceptera det som är.
Det är meningslöst att slåss mot verkligheten. Det tjänar inte det minsta till att bli arg, irriterad eller stressad. Bara ta emot och testa att njuta av vad livet erbjuder just nu.
Jag har ofta en massa otålighet i kroppen. Jag vill framåt. Jag vill vara i tid, men inte i god tid. 
När jag meddelade att tåget är försenat möttes jag av responsen att njuta av förseningen. Alltså inte den minsta press från han som ska möta mig, bara en dtilla acceptans och ett förslag om att jag ska ta en extra fika. 
Stora delar av mig slappnar av. Strax ska jag äta den flrsta jodgubben. Jag står barbent i den ljumma vinden på Stockholms Central. Livet, du ger mig verkligen dagliga lektionet. 
ps: Jag valde snälltåget denna gång. 
 

Related

livet 6449184768153807562

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item