charlottecronquist

#46 100%-podden möter Anders Stävhag






Trots att det är bara tre dagar tills han ska göra det ingen svensk tidigare gjort, nämligen bestiga Europas numera högsta berg, Elbrus i Kaukasus, som en travers, gå upp på sydsidan och ner på nordsidan, så tar han emot mig i sitt hem på Frösön i Östersund, där packningen redan ligger redo på golvet.

Jag har mött Anders Stävhag tidigare och på håll följt hans bergsbestigaräventyr, men innan vi möttes visste jag mindre om pilgrimen i honom. Efter vårt samtal ser jag det som att äventyraren och pilgrimen vandrar hand i hand, för i båda sätten att färdas finns möjligheten att på djupet möta sig själv.

Alla dessa aktiviteter är Anders Stävhags passionerade fritidssysselsättningar. Till vardags jobbar han som egen företagare med ledarskap, organisation och affärsutveckling.


Vi sitter där i sommarkvällen och samtalar om livet, om att vara på gränsen, om att vara medveten om att döden kan finnas ett felsteg bort. Vi pratar om livsglädjen, om optimismen, om allt det som Anders utstrålar.

Så det var extra skönt att följa 11-dagars resan till Elbrus via Facebook. Jag såg isiga vindar och snö passera, motgångar och medgångar och så en Anders Stävhag som lyckades i sitt företag och kom hem med ett certifikat som visar att han som förste svensk gjort en travers på Elbrus.

Grattis Anders till den fokuserade bedriften!

Här kan du läsa mer om äventyraren och pilgrimen Anders Stävhag.

Här kan du följa hans blogg.



Lyssna till podden i ljudspelaren:


Om det inte går att lyssna i din webbläsare, kan du pröva här istället.
Eller ännu hellre prenumerera på podden! Det kan du göra här.


VAR MED OCH SAMSKAPA 100%-PODDEN FÖR 8 KR PER AVSNITT.

Om du visste vad stolt jag är över #100procentpodden - och nu kan du vara med och samskapa den, genom att bidra med 1 dollar per avsnitt.

Jag är tacksam för varenda kotte som lyssnar på podden, och det är flera tusen personer som gör det, jag blir så glad för all respons jag får, både från dem som jag möter i podden och från dig som lyssnar. Responsen ger mig energi att fortsätta.

Nu har jag äntligen hittat ett sätt som gör det möjligt för dig att vara med och samskapa #100procentpodden och det är genom att du bidrar med 1 dollar (eller mer) per avsnitt jag sänder. Det gör du med hjälp av tjänsten Patreon, som är ett enkelt sätt att stötta kreatörer i sociala medier. Du får gärna berätta om den här möjligheten för fler ... varje dollar gör skillnad för mig! Här kan du läsa lite mer ingående om vad patreon är och hur det går till.

SES VI PÅ TANTRAFESTIVALEN NÄSTA VECKA?

Nästa vecka har du möjlighet att träffa mig, när jag ska sända 100%-podden live på tantrafestivalen på Ängsbacka 2-7 augusti. Jag kan dessutom erbjuda dig 10% rabatt på festivalbiljetten. Den får du genom att använda koden LUST16 (och den ger faktiskt rabatt på alla sommarens festivaler på Ängsbacka).

Här kan du läsa mer om tantrafestivalen. Här hittar du festivalbiljetterna.

Vill du lyssna på Lin Holmquist som är festivalgeneral för tantrafestivalen? Självklart är hon med i 100%-podden och talar tantra och njutning.

En av workshopledarna på festivalen är Estera Saraswati. Här kan du lyssna på denna tantragudinna från Polen.

GILLA 100%-PODDEN

100%-podden har en egen gilla-sida på Facebook, där nyheter om podden presenteras. Så vill du vara med och först veta vad som är på gång: gilla sidan.

PRENUMERERA PÅ 100%-PODDEN

Det går utmärkt att lyssna på #100procentpodden här, men det allra bästa är om du väljer att ladda ner och prenumerera på den i din podcastapp (som är gratis att ladda ner om du inte har en) så kan du lyssna precis när du vill i din smarta mobil eller surfplatta. Då får du veta när nya avsnitt kommer och kan bläddra igenom dem som redan har sänts... och lyssna på människor som väcker något i dig.

Då och då gör jag specialare av #100procentpodden. Det finns avsnitt på engelska och så uppstår en del andra överraskningar också.

Här kan du lyssna på mitt sommarprogram från 2015.

Varmt välkommen till en värld där du får vara 100%-du.

Related

100%-podden 8105031218748212716

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item