charlotterudenstam

Möt tantrans djup med tantralärarna Estera och Zenon på Ängsbacka





Hur ofta har du ställt dig frågor som: Vem är jag? Vad är meningen med livet? Vad är dröm och vad är verklighet?

Det är frågor du börja få svar på när du väljer att gå kursen ”Four pillars of tantra” på Ängsbacka 8-11 september med de fantastiska tantralärarna Estera Saraswati och Zenon D Dorje.

Och jag kan erbjuda dig rabatt, när du använder koden 100% Charlotte
.



Jag befinner mig i Polen där Estera och Zenon arrangerar en djupgående tantravecka med deltagare från många länder. Esteras kraft känner jag sedan tidigare, men Zenon är det första gången jag möter.

Vi möts i en kram och jag känner hur jag blir elektrisk. Vi bara står stilla på dansgolvet en liten stund och det är som att jag är hemma, jag känner mig så energifylld att jag får ta extra djupa andetag för att inte flyga iväg.

Detta sker förra hösten. Då vet jag ännu ingenting om deras gemensamma resa och vad de kallar ”Four pillars of tantra”, men jag är ögonblickligen medveten om att det finns ett kraftfält runt dem och att de har en förmåga att både förmedla något och att vara i kontakt med något som är ovanligt. Även om de är stilla är det som att det sprakar om dem.

Jag för ett djupt samtal med Estera (som du kan lyssna på i detta avsnitt av 100%-podden) där hon bland annat talar om att leva på knivseggen, precis i mötet mellan livet och döden och där hon tar risker som andra skulle väja för. Hon tillåter sig att känna livet starkt in på huden – och som ett exempel träffade hon varken läkare eller barnmorskor under sina graviditeter och valde dessutom att föda barn hemma.

På tantrafestivalen på Ängsbacka får jag se mer av Zenons kraft, i den workshop som handlar om att bokstavligen få den sexuella energin i flödet, eller som en i bland säger på tantraspråk, få kundaliniormen i rörelse. Det är en massage med hög energi, där deltagarna turas om att göra ormlika rörelser för att bygga energi i mottagarens kropp.

De har båda studerat i olika tantriska traditioner, tagit del av tantriska hemligheter och utifrån det skapat ”Four pillars of tantra”, där deltagarna får möjlighet att i teori och praktik komma i djupare kontakt med sig själva och den sexuella energin. Som deltagare kommer du att få möta detta på ett energiplan, det vill säga, det ingår inte sexuella inslag i kursen och hur mycket kläder du väljer att bära i de olika övningarna väljer du helt själv.

I början av september, 8-11, kommer Estera och Zenon till Ängsbacka och erbjuder en introduktion till sin unika variant av tantra – och du kommer att få vara med om mycket som kan vara nytt, spännande och kanske rent av transformerande för dig. Det djupa syftet med Four pillars är att leda in dig på en väg där du snabbt komma i kontakt med tantrans essens, känna andligheten i kroppen och få tillgång att genom extas befria dig från de bojor som samhället lagt på dig... tankar om vad du ”borde” eller ”måste”. En njutningsfullt sätt att känna dig allt mer fri att vara du, med andra ord.


Estera och Zenon på tantrafestivalen på Ängsbacka.


Känn in hur tanken på detta känns för dig. Vad händer i ditt hjärta när du läser om den här workshoppen? Vad väcker den för längtan i dig? Känner du en impuls att möta Estera och Zenon och börja undersöka vad ”Four pillars” kan göra för dig... följ den. Detta är en fantastisk möjlighet.

Utan att gå in på teorier eller detaljer kan jag säga att den här helgen kommer att öka din förmåga att uppleva glädje, lätthet, kärlek, närvaro och frihet och du kommer att möta det på flera plan. Detta kan sedan leda till att du kan få relationer där ni får större plats att vara er själva och som därmed känns rikare.

Du kan komma till workshoppen utan några särskilda förkunskaper, du kan komma ensam eller som en del av ett par. Det viktiga är att du har en villighet att utforska tantran lite djupare.

Kursen riktar sig till dig som vill följa din djupa längtan i ditt vardagsliv, snarare än att skjuta dem på framtiden, som vill få en djupare relation till dig själv och som vill skapa tillfredsställande, kärleksfulla och passionerade intima relationer.

Estera och Zenon är tantralärare från Polen. Tillsammans arbetar de i House of tantra och leder kurser i flera länder. Estera är också lärare inom ISTA, International School of temple arts. Du kan läsa mer om dem här.

Om du vill ha mer konkret information om bakgrunden till kursen kan du läsa mer här.
Kursen hålls på engelska.

Jag rekommenderar varmt en helg i Esteras och Zenons sällskap. Jag kan erbjuda dig 200 kr rabatt på kursavgiften – här anmäler du dig. Då behöver du skriva 100% Charlotte i rutan för ”other discounts”. Om du har gått på tantrafestivalen har du redan en rabatt på 300 kr – vilket är mer än jag kan erbjuda. Men får du impulsen att delta genom mig, så var snäll skriva 100% Charlotte i ”message to us”.

Varmt, varmt välkommen!

Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer



Related

tantra 7333945350517650932

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

100%-podden

Leta i den här bloggen

prenumerera

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

Google+ Följare

Facebookgillare

item