charlottecronquist

Säsongsstart för SVT:s serie Tro, hopp och kärlek: Hoppas du finner en man att älska Jessica Menzinsky!


Jessica Menzinsky är en modig människa. Hon följer sin sanning, oavsett hur den ser ut.
För sex år sedan blev hon kallad till prästyrket, i januari prästvigdes hon i Lund och under våren blev hon uttagen till andra säsongen av SVT:s serie "Tro, hopp om kärlek" där präster söker kärleken.
Nu ska det bli spännande att se vilka män Jessica ska få möta! För kärlek finns det gott om i Jessica.


Det är snart tio år sedan jag mötte Jessica Menzinsky för första gången. Jag såg en sprudlande levnadsglad person. Hon kändes ostoppbar. Hon spred en massa glädje runt sig. Min första reaktion på att hon valt att läsa till präst var att det på något märkligt sätt var logiskt och jag har följt hennes resa på lite håll. För mig var det också fantastiskt att för första gången i mitt liv vara med om en prästvigning och se Jessicas glädje över att äntligen få arbeta i detta yrke som hon känner sig kallad till.

När jag startade 100%-podden för mer än ett år sedan var Jessica en av de första jag ville samtala med. Hon är verkligen 100% Jessica. Så därför sökte jag upp henne i Landskrona, där hon i dag verkar som pastorsadjunkt. Jag mötte henne före prästvigningen för ett samtal om livet, dess utmaningar, hennes väg till prästyrket och givetvis om kärlek och sexualitet.

Här kan du lyssna på ett smakprov ur podden med Jessica.



Nu hoppas jag du blir så nyfiken att du vill lyssna på hela poddavsnittet. Det finner du här.


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

100%-podden 7091042846810274426

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item