charlottecronquist

Sexualitet: Mina möten med den kosmiska orgasmen


Plötsligt är jag i ett annat universum. Färgerna runt mig ändras och det kännas som att jag både är i min kropp och bortom den samtidigt. Mina sinnesförnimmelser blir extremt starka samtidigt som jag befinner mig på en annan medvetandenivå.

Jag lägger märke till kroppens rörelser, men det är som att det inte är jag som rör mig, utan en kraft större än jag själv.

Jag upplever ett orgasmtillstånd som känns nytt, som jag rider på som en enorm tsunamivåg och som fortsätter länge.



Jag älskar när tiden och rummet försvinner, kroppen, ja hela mitt väsen försätts i trans och det känns som att jag har ny energi, att min kropp kan orka njuta hur mycket och hur länge som helst. En del av den strävar efter att explodera, att nå en tia på en tiogradig skala av njutning.

Upplevelsen är att jag ganska länge befinner mig på nio och en halv och att jag nu kan välja att komma till tio, men att jag upptäcker att jag har ett annat val, som jag inte varit medveten om tidigare. Jag släpper ner njutningen några tiondelar och det är som att det öppnar porten till ett annat universum, som att jag kan glida in i ett tillstånd av satori, av bliss, av salighet. Ett universum där jag är njutning, där jag är fullkomlig, där jag ingår i något slags helhet.

Jag upplever kroppen inifrån, mina sinnesförnimmelser är förhöjda, det är som alla mina celler håller på att explodera på ett skönt sätt, men utan att det sker en yttre explosion, som att varje cell är levande och jag kan känna livet i dem. Jag känner också min kropps möten med min partner, det är som att jag kan känna hela honom på alla platser där våra kroppar möts och ibland ser jag det energifält vi skapar tillsammans som färger som strömmar in i oss och mellan oss. Jag ser bilder som jag senare förstår är avbildningar av hans tankar, som att vi förenas på många plan samtidigt. Det är svårt att beskriva, svårt att greppa och samtidigt så starkt.

Dofterna i rummet känns mer, huden känns mer, könet känns mer, min grotta känns mer, hans kropp känns mer, hans kåthet känns mer. Det är som att jag förnimmer det som finns i båda kroppar samtidigt. Både det som är stilla och det som är i rörelse.

Jag befinner mig i ett universum bortom tid och rum, ibland är det som att vi befinner oss i en lila bubbla, en annan gång i en gyllene bubbla, en tredje gång i ett grönt ljus.

Första gången det händer hör jag en röst i huvudet som säger: Du är i satori, Charlotte, lägg nu märke till detta, du kan ta dig till det här tillståndet nästan när du vill. Nu har du upptäckt porten in till ett nytt universum av njutning.

Transen fortsätter, mina rörelser fortsätter, vår gemensamma rörelse och stillhet fortsätter. Jag är till 100% i min kropp, i detta rum och samtidigt upplever jag då och då att vi älskar medan vi flyter runt i ett varmt mörkt universum fyllt med stjärnor. Ett varmt vänligt universum där kroppen både finns och är i upplösning samtidigt.

Jag tillåter allt detta att ske, något i min hjärna noterar det som sker, och jag släpper analysen, släpper försöken att förstå vad som händer, jag bara tillåter en total avslappning i detta tillstånd. Min kropp blir mjukare, rör sig på sätt jag inte visste var möjligt, och jag har släppt allt mitt kontrollbehov och möter denna stund med nyfikenhet och förundran. Som att livet är förtrollat, magiskt och jag, vi befinner oss mitt i detta.

Det är då jag inser att livet verkligen är förtrollat och magiskt och att sex verkligen kan vara en djupt andlig upplevelse.

Nyckeln in, för mig, var alltså dessa gånger, att släppa all prestation, alla tankar på resultat, släppa tanken på orgasm och tillåta en något lägre nivå av intensitet och uppleva att det var vägen in till något helt annat, kanske ska jag kalla det kosmisk orgasm?

Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

sexualitet 4479730997562633565

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item