charlottecronquist

Dags att älska kroppen som den är!




Som tonåring var jag övertygad om att min kropp var missbildad.
Jag tittade kritiskt på min växande bröst och tänkte att jag inte skulle visa dem för någon.
I dag tittar jag mig stolt i spegeln.
Jag tillåter mig att älska kroppen och vill bjuda in dig till att också göra det.

Det är så lätt - och så destruktivt - att se överdrivet kritiskt på kroppen. 
En del av det är att det tyder på att en tror att andra bryt sig orimligt mycket om ens kropp, medan de allra flesta är fullt upptagna med att skärskåda sina egna kroppar.
Det blir lite tröttsamt självupptaget i längden faktiskt.

När jag tittar bakåt på min historia, kan jag i dag krama om den osäkra tonåringen, hon som var så upptagen med att finna fel och förstora upp dem till orimliga proportioner. Vem, förutom jag själv, brydde sig egentligen om att mina bröstvårtor var vända inåt? Och hur kunde jag låta detta faktum påverka min kroppsuppfattning så mycket?

Jag vet att jag inte är ensam om detta självkritiska och egotrippade förhållningssätt till kroppen. Jag har sett många tonåringar på allvar säga att de inte kan gå ut på grund av finnar på näsan eller liknande.

Så det är skönt att idag omfamna min kropp, och att också se spåren av mitt liv på den. Det är nästan paradoxalt att jag i dag, med rynkor och veck, känner en större kärlek till min kropp än då den var i yttre mening mer perfekt.

Med en mer avslappnad och mindre neurotisk relation till kroppen har mitt liv blivit enklare, roligare och mer fyllt med njutning. Jag skäms allt mindre och i färre situationer än tidigare.
Och det är ett av skälen till att jag har skapat online-kursen "Älska kroppen". För när jag själv kan känna mig attraktiv och sexig, då är det som att det smittar på omgivningen och du uppfattar mig som mer av det. Det är som att det som händer i mitt huvud, påverkar vad jag utstrålar.

Så vill du också känna dig mer fri att vara du, gå kursen "Älska kroppen". Du är några klick ifrån att köpa den nu, det är enkelt att komma igång. Och när du väl börjar har du tillgång till kursen i sex månader. 

Du kommer att få övningar, möjlighet att reflektera, meditera, se filmklipp och mycket annat. En laddad kurs, för att avladda mindfucks om just din kropp.

Välkommen att bli vänligare och mer bejakande mot dig själv.

Här är ett klipp som berättar mer om kursen.




Här kan du läsa mer om den.
Här kommer du direkt till sidan där du köper kursen.

Charlotte Cronquist är kärlekskrigare

Love is the answer


Related

sexualitet 2101466219860805140

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Det är svårt att älska sin kropp när samhället och media ständigt matar oss med motsatsen. Hur vi ska vara för att få en modelltunn kropp och vad vi ska göra.

    Jag, som du, gillar min kropp mer hur äldre jag blir. Skulle aldrig mer vilja vara tonåring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilderna vi matas med, med de "perfekta" kropparna är ju ett gissel. Då kan det vara superbra att kvinnor som vi visar att vi gillar kroppen... <3

      Radera
    2. Ja, det är förunderligt det. Antar att det spelar stor roll i att kvinnor som kommit en bit in på livets väg ofta förmår vara sig själva mer avslappnat - dvs, har släppt mycket av de där mindfucks:en som du beskriver dem Charlotte? Att bara våga vara, vem fasiken har hittat på att det skulle vara något annat än självklart?

      Radera
    3. Jag tror vi har blivit matade med det i årtusenden... tyvärr ... och att bryta med dessa oskrivna normer är viktigt för känslan att äga sig själv. Jag hoppas att min mer avslappnade relation till kroppen kan smitta av sig till fler. <3

      Radera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item