charlottecronquist

# 72 100%-podden möter Pigge Werkelin




Jag har varit nyfiken på Pigge Werkelin i många år. Han kallar sig själv familjefar, medmänniska, gotlänning, entreprenör och företagsledare.

När jag är på väg hem till honom en lördagsmorgon i juli 2017 passerar jag Pannkaksträdet på väg till hans hem nära stranden i Brissund på Gotland. Pannkaksträdet är en slags kreativ lekplats för alla som känner sig som barn. På gården möts jag av barn som pekar in mot huset och säger att där är Pigge. Senare berättar han att familjen alltid hyr ut till andra barnfamiljer - lekfullhet är viktigt för honom.

Vi för ett samtal som handlar om allt från lek till kärlek, från entreprenörskap och regelverk, till sorg och relationer. Pigge har ett kanonbra relationstips... som du möter ungefär mitt i avsnittet.

Livsglädjen hos Pigge mötte jag själv dagen före intervjun då han bjöd på ett glas skumpa, när jag passerade huset. Han stod omgiven av vänner, ett helt lamm var på väg och grillas och senare på kvällen tog han med vännerna i buss till Fårö där de tillsammans lyssnade på Magnus Uggla.

Så denne lekfulle entreprenör ger sig också tid för avkoppling i vänners lag. Det var härligt att få en glimt av det.

Här kan du läsa mer om Pigge och hans ocensurerade tankar om världen.


Lyssna till podden i ljudspelaren:


Om det inte går att lyssna i din webbläsare, kan du pröva här istället.
Eller ännu hellre prenumerera på podden! Det kan du göra här.



Prenumerera på 100%-podden

Det går utmärkt att lyssna på #100procentpodden här, men det allra bästa är om du väljer att ladda ner och prenumerera på den i din podcastapp (som är gratis att ladda ner om du inte har en) så kan du lyssna precis när du vill i din smarta mobil eller surfplatta. Då får du veta när nya avsnitt kommer och kan bläddra igenom dem som redan har sänts... och lyssna på människor som väcker något i dig.
Här prenumererar du.

Jag blir superglad om du dessutom gör en kort recension av podden.

Var med och bidra till 100%-poddens framtid

Tillhör du dem som lyssnar på 100%-podden?
Isåfall är du inte ensam.
Jag är stolt över att helt själv ha producerat mer än 75 avsnitt sedan starten för snart två år sedan. Jag gör det helt på min fritid, för att jag älskar det.
Du kan göra en liten, men viktig, insats för att säkra 100%-poddens framtid och göra det lättare för mig att prioritera arbetet med den. Det du kan göra är att ge en dollar per nytt avsnitt av 100%-podden. Just nu är det några få lyssnare som gör det och jag är tacksam för varje person som bidrar.

Så här gör du.

1. Gå in på https://www.patreon.com/charlottecronquist
2. Klicka på den röda “Become a patron”-knappen, till höger.
3. Välj en summa att donera, 1 dollar räcker.
4. Skapa ett inlogg antingen med din mejl eller med Facebook.
5. Fyll i dina betaluppgifter.
6. Få min stora tacksamhet.

Vad är Patreon och varför gör jag detta?

Det här klippet förklarar det rätt bra: https://www.youtube.com/watch?v=wH-IDF809fQ. Patreon är ett sätt för innehållskapare som jag (som har en podd, eller en blogg, eller kanske gör klipp på YouTube) att få betalt för det vi skapar från vår publik. Vem som helst kan skapa ett konto på under 3 minuter och bestämma hur mycket de vill bidra med per avsnitt som publiceras.

Tack för hjälpen! Stor kram!

Specialavsnitt

Då och då gör jag specialare av #100procentpodden. Det finns avsnitt på engelska och så uppstår en del andra överraskningar också.

Här kan du lyssna på mitt sommarprogram från 2015.

Varmt välkommen till en värld där du får vara 100%-du.




Related

100%-podden 7298559457178217591

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item