charlottecronquist

Tema: Mat för älskande 7

I min bloggserie Mat för älskande har jag kommit till nummer 4 på tevebolaget TLC:s lista . Och nu har jag kommit till något jag fak...



I min bloggserie Mat för älskande har jag kommit till nummer 4 på tevebolaget TLC:s lista. Och nu har jag kommit till något jag faktiskt äter ofta, som ett tillbehör till morgongröten. 
Just det här livsmedlet är lite laddat i vår familj, eftersom min bonusson helst inte vill vistas under samma tak som den här frukten…

Det handlar så klart om:
Bananer
Bananer är inte bara väldigt praktiska att äta var som helst, 
eftersom de har en så fiffig förpackning, 
de innehåller också massor av vitaminer och mineraler som väcker din lust. 

Bananer innehåller exempelvis mycket kalium 
och därför är det bra att äta bananer 
så ofta som möjligt oavsett hur du tänker använda din energi. 

Bananer innehåller också mycket folsyra som ökar blodflödet 
när du blir kåt och hjälper produktionen av nya celler. 

En diet med mycket folsyra innebär också 
att du läker och återhämtar dig snabbare 
och den ökar också möjligheten att bli gravid och förstärker fostrets hälsa.
Bananer är bra redan på ett mycket tidigare stadium än detta barn befinner sig i.
Bananer innehåller också ämnen som minskar risken för benskörhet
– viktigt inte minst för kvinnor och soffpotatisar. 
Det minskar ju också att du gör dig illa under häftiga sexlekar.

Och om inte annat kan bananer – med tanke formen – kännas sexiga att äta.


Här finns mer fakta:
--> WHFoods. "Bananas." 2009.
--> Office of Dietary Supplements, NIH. "Dietary Supplement Fact Sheet: Folate." 2009

Related

älska 4346433383310887006

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item