charlottecronquist

Det här med att säga nej.

Telefonen ringer.  Dolt nummer.  Jag hör en mansröst och jag anar vartåt det barkar.  Och jag säger nej.  Det måste finnas...



Telefonen ringer. 
Dolt nummer. 
Jag hör en mansröst och jag anar vartåt det barkar. 
Och jag säger nej. 

Det måste finnas en massa kärlekstörstande män ute i världen. Och en hel del med fyllda pungar och en längtan att bara låta det strömma ut. Som inte vet var de ska göra av sin kåthet. Och så ser de ordet ”sexsibilitycoach” och tänker att de kanske har hittat en lösning på sina problem. 

Förra sommaren blev jag terroriserad (kändes det som) av en man som ville ha ”massage”, trots att jag sa att det inte var något jag sysslar med. De allra flesta gångerna svarade jag inte. Och under en period lät jag bli att svara alls när någon ringde från dolt nummer. Jag ville inte riskera att ha någon i luren som tror att jag är ”sexarbetare”. 
Det hörs ganska snabbt i ett samtal om någon är ute efter att coachas kring sex och närhet – som alltså vill bli sexsibilitycoachade. 

Och det hörs ganska snabbt om det egentligen handlar om något annat. I mitt fall har detta ”något annat” alltid önskats av män. De pratar först en stund om sexsibilitycoachning och jag talar om samtal, närvaro och övningar som kan bidra till att var mer här och nu, som gör det lättare att komma till det som ”stör”. 

Och sedan börjar de säga: Det står något om massage här på hemsidan… Och då vet jag att de inte varit på vår hemsida (i alla fall inte enbart) utan på den centrala sidan om sexsibilitycoacher och där står ordet massage i någon passus. 

Och när jag säger att om de är intresserad av något sexuellt så har de ringt fel person. Jag säger klart och tydligt att jag inte sysslar med sådant. 

Jag ger inte erotisk massage. 

Jag är ingen sexarbetare. 

Och så fortsätter de ändå och börjar tala om tantrisk massage, är det inget som jag ger. Och jag börjar undra om de är lite dumma i huvuvet. Om längtan och kåthet eller vad det nu kan vara har fått dem att börja tänka bara med kuken. 



Och jag säger att jag varken ger tantrisk massage eller erotisk massage och att vill de ha det får de vända sig till någon annan. 
Och jag säger att det är helt okej för mig att du har de behoven, men, som sagt, det är andra som får tillfredsställa dem än jag. 

Nu senast, i söndags förmiddag, blev jag bokstavligen tagen lite på sängen. Jag låg och snörvlade ensam i hotellsängen i Umeå när det ringde från ett dolt nummer. Och först trodde jag ju att han verkligen ville bli sexsibilitycoachad… kanske tala om närhetsproblem eller vad de nu kunde vara. 

Jag borde ha anat tidigare än jag gjorde, eftersom jag frågade om han ville bli coachad av en kvinna eller man och svaret kom reptilsnabbt: Av en kvinna. 

Jag skulle kunna välja att känna mig kränkt över att någon tror att jag bedriver något slags prostitutionsverksamhet. Men jag tänker att ”det är synd om människorna”. Och jag tänker att det finns så många män(niskor) som behöver något slags kärlek och beröring och för vilka det inte räcker med solosex. 

Och läser man om sexsibilitycoachning på ett sådant sätt så att man tror att det handlar om att förmedla sexuella tjänster, då är man möjligen desperat. Åtminstone sett ur mina ögon. 

Så vill du bli coachad kring sex och närhet av Alexander och mig. Ring från ett ”öppet” nummer, tala om vad du heter, vad du vill … och lyssna på våra svar. 

Jag satt med några vänner för ett tag sedan och vi talade om kvinnor som säljer telefonsex. Någon hade sett en dokumentär om en kvinna som hade en baby på armen och samtidigt pratade i telefon. 

Och vi fantiserade om hur det skulle kunna vara… att prata sex med någon som i praktiken betalade för att få utlösning. För min del var tankeleken lite kul. I kanske trettio sekunder. Sedan insåg jag att jag inte ens tyckte om tankeleken. Det är inget jobb för mig. Inte ens som tanke vore det intressant att en okänd man talar med en okänd kvinna (jag) och det leder till att han tömmer pungen. 
Jag inser att det är inte den energin jag vill eller klarar att ta emot. 

Och det är också lite jobbigt när okända människor tror att jag kan bidra till deras utlösning på en massagebänk. Det är inte heller jag. Rätt skönt att konstatera – men ändå lite jobbigt med telefonsamtalen. 

PS: Förra sommarens plågoande slutade ringa när Alexander tog luren och erbjöd en session med oss två… Alltså en ”traditionell” sexsibilitycoach-session. Ibland är det väldigt bra att kunna dra fram Alexander som ett äss ur rockärmen. Det är som att orden är lättare att förstå när en man säger nej. 

PS: Så jag kanske får träna ännu mer på det. NEJ!

Related

tänka med kuken 4387794194232687563

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Charlotte ...Om du får ett samtal av den karaktären som du berättar om så; Säg så här; "Jag är inte intresserad. KLART SLUT", och så knäpper du av samtalet. Återkommer samma person; Säg att du anmäler vederbörande å så "knäpper du av". Mycket viktigt att bryta samtalet efter att du med bestämd röst har avvisat vederbörande.

    SvaraRadera
  2. varför finns det ingen sexibility kurs i göteborg? nakenläger? osv.

    SvaraRadera
  3. Väldigt idiotiskt att fråga efter att få nånting istället för att erbjuda något själv.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item