charlottecronquist

20 amerikanska råd till bästa sexet

Jag går in på den amerikanska webbplatsen Lifescript, som ägnar sig åt “hälsosamt liv för kvinnor.” Och jag läser vilka 20 råd de vill g...





Jag går in på den amerikanska webbplatsen Lifescript, som ägnar sig åt “hälsosamt liv för kvinnor.”
Och jag läser vilka 20 råd de vill ge till kvinnor som vill ha det bästa sexet.
Och jag måste säga att jag häpnar när jag läser listan.
Den känns så … hur ska jag säga... urmodig? Traditionell? Ytlig?

Jag kan inte riktigt bestämma mig.
Så jag ger dig listan, jag har förkortat texterna och översatt på mitt sätt.

Och kanske det slutar med att jag gör en egen lista en dag.
1. Du har rätt till fantastiskt sex... oavsett hur du ser ut. Din kropp behöver inte vara perfekt, det kräver ingen man av sig själv och kräver det följdaktligen inte av dig heller.

2. Det spelar ingen roll hur många partners du har haft.  En amerikansk kvinna har i snitt haft sex med 4-6  personer. “Hur många du än har haft sex med, är du varken en slampa eller pryd. Så länge du gillar dig själv, ser till att skydda dig och undviker pinsamma filmer på YouTube, så bryr sig ingen”

3. Dejta din partner.

4. Normal? Glöm det!

Tro inte att det finns “normalt sex”. Så här visar flera undersökningar att amerikanska kvinnor älskar.

  • 17% har testat bondage.
  • 20% har använt ögonbindel..
  • 30% har haft analsex
  • 62% onanerar, oftast 3-4 gånger i veckan..
  • 40% använder sexleksaker.
  • 14% tittar på porr på nätet.
  • 70% behöver få klitoris stimulerad för att få orgasm.
  • 18% vill gärna ha oralsex.

5. Porrställningar är för proffsen.

6. Använd glidmedel..
The right lube can make so-so sex great. There are many lubes – water- or silicone-based – so experiment to see what works.


7. Tvätta dig väldigt noga.

8. Ät fisk - det ökar halterna av testosteron och gör dig kåtare.

9. Se till att sexet inte gör ont - gå till doktorn eller byt ställning om det gör ont att ha sex..
10. Mediciner kan minska din lust.

11. Lär känna dig själv - ta reda på hur du lättast njuter... och rör gärna vid dig själv för att bli mer upphetsad.

12. Instruera honom - på ett vänligt sätt.

13. Utveckla ett rikt fantasiliv.

14. Skapa en sexig plats att älska på.

15. Skratta.

16. Skydda dig mot graviditet.

17. Be om läkarhjälp om du har hjärtsjukdom, är väldigt spänd eller har diabetes, eftersom de sjukdomarna kan minska ditt blodflöde och din lust.

18. Sov ordentligt.

19. Träna ditt underliv, genom att knipa.


20. Träna Pilates för att stärka musklerna i underlivet och bålen.

Related

testosteron 1979588528380122416

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Hm.... ja det var ju inte så upplivande eller nytt precis.....

    SvaraRadera
  2. charlotterudenstam9 maj 2012 kl. 22:28

    Eller hur... kan de ens stava till närvaro? Men en bra påminnare, faktiskt:)

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item