charlottecronquist

Möt uthålligheten i dig. Meditationer om kärlek 46.

Är du en sådan som lovar runt och håller tunt? Alltså, som tar på dig mer än du klarar? Då riskerar du att leva med känslan av att int...



Är du en sådan som lovar runt och håller tunt? Alltså, som tar på dig mer än du klarar?
Då riskerar du att leva med känslan av att inte räcka till och inbilla dig att du inte är uthållig.
Så innan du börjar dagens meditation kan du reflektera över detta: Vad är lagom många åtaganden för mig? Fyll gärna på med: I vilka sammanhang behöver jag vara uthållig?
Jag har haft en självbild om att jag inte är särskilt uthållig. Men när jag reflekterar över mig och mitt liv inser jag att det ofta är tvärtom. Ibland är jag till och med överdrivet uthållig. Så jag behöver verkligen reflektera över vilka åtaganden jag tackar ja till, så att jag inte bränner ut mig i viljan att klara allt, att vara uthållig.

Så sätt dig ner en stund.
Slut dina ögon.
Känn att din kropp kan vara i vila.
Ta ett par djupa andetag.
Känn stolthet över att du mediterar just nu.
Över att du ger dig den här stunden.
Ta kontakt med känslan av att brista i uthållighet.
Var känns den i kroppen?
Vilka känslor är det förknippat med:
"Jag klarade det inte".
Ta några andetag i den känslan.
Skifta nu över till att tänka på något där du klarar att vara uthållig.
Du fullföljer ditt åtagande.
Du är nöjd med dig själv.
Andas in den känslan.
Hur känns det i kroppen nu?
Var är kroppen aktiv nu?
Vilken slags energi känner du?
Stanna kvar i känslan av att du kan.
Känner efter om du kan lite till.
Och lite till.
Testa din uthållighet i meditationens form.
Tillåt dig att känna att du klarar det.
Du kan.
Du kan.
Du kan.
Släpp nu försiktigt de känslor och bilder du har.
Återvänd till här och nu.
Sträck på kroppen.
Öppna ögonen.

Möt dagen med lagom många åtaganden. 





Charlotte Rudenstam deltar i #blogg100 för tredje året i rad.
Hon är coachförfattare och föreläsare som vill bidra till att du älskar livet.
Hon har skrivit böcker som ”100 % Charlotte – Ta ditt inre ledarskap” och
I år väljer hon att bjuda på 100 meditationer om kärlek. Ibland som en text, ibland som en liten film, ibland på något annat sätt. 

Related

meditation 2311981127949008934

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item