charlottecronquist

Sex: Hur mycket njutning vill du ha i livet?



Tänk om det är så enkelt som att livet handlar om att njuta? Om att vi är här för att vara lyckliga och glada?
Vad kan du i så fall göra för dig själv, för att bidra till ett liv fyllt med lust? Ett liv där du kan njuta av din sexualitet, utan skam och skuld?
Ett sätt är att vara med på Sverigepremiären av kursen ISTA Level 1, en veckolång kurs med fokus på djupa aspekter av sexualiteten, på Ängsbacka 3-9 augusti 2015.

För ett och ett halvt år sedan for jag till Guatemala för att delta i ISTA Level 1. Mitt hjärta talade så högt till mig att jag var beredd att åka runt halva jordklotet för att vara med på en vecka för att utforska djupen av mitt varande, vad som håller mig tillbaka och vad som kan bidra till att jag är fri att vara mig själv och tillåta sexuella sår att läka.
Jag kunde bara inte motstå namnet på kursen: Spiritual sexual shamanic experience. Hur skulle en sådan vara för mig? Och gissa hur det har roat mig att säga: "Jag åkte på sexkurs i Guatemala"?

I sommar är jag tillbaka igen, denna gång på Ängsbacka, som assistent på den kurs som leds av Andrew Barnes, tillsammans med Karina Velasco och Araminta Barbour, som jag alla känner.



ISTA är International School of Temple Arts, ett nätverk som startats av Baba Dez Nichols och Bruce Lyon. De har i många år verkar för att vi ska kunna leva ett mer njutningsfullt liv och där de erbjuder kurser som bidrar till att läka gamla sår, som kan hindra njutning att uppstå.

De har med sig en blandning av urgamla verktyg och traditioner, tillsammans med den senaste forskning i neurovetenskap. Tillsammans skapar det en grund som gör det möjligt för deltagare att tillåta sig att nyfiket utforska och utmana sina egna föreställningar och ärvda värderingar... och släppa en del av dem för att nå mer njutning.

Det är en vecka fylld av praktiska och djupgående övningar, somliga av dem med shamanistiska inslag. 
Och för att gå räcker det att du känner en vilja, en längtan efter att utforska de sexuella djupen inom dig själv - och därmed släppa fri dig som människa.

Jag kommer att skriva flera artiklar om ISTA Level 1 på Ängsbacka i sommar.

Men nu startar jag med att bjuda på en intervju jag gjorde med Baba Dez Nichols i Guatemala.


Här kan du läsa mer om kursen
Du kan också ställa frågor till mig här på bloggen, så svarar jag, eller skickar frågan vidare till någon av kursledarna.
Hoppas vi ses i augusti på Ängsbacka.

"Love is the answer to all questions"

Related

världen 7457996908023547843

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item