charlottecronquist

Vem bestämmer ditt värde?


 Du bestämmer inte mitt värde längre.

Men förut lät jag dig göra det.
Sa du att jag inte dög, så gjorde jag inte det.
Nu får jag själv ta ansvar för att känna mitt värde.
Och vet du - jag är värdefull.

Egentligen handlar den här texten om dig. Du kan läsa den högt och höra att du är värdefull och att det är du som avgör den saken. Du behöver inte längre sälja ut ditt värde till andra, du kan äga det själv.

På ytan är det busenkelt att känna sig värdefull.
Men på insidan kan det vara svårare.

Jag har genom livet trott att jag bara varit värdefull om jag presterat (bra), inte att jag skulle vara okej som jag är. Nu vet jag något annat.

När jag är osäker på mig själv eller har låg självkänsla är det lätt att tro blint på vad andra säger.
- Du är värdelös.  
( Å nej, jag är värdelös.)

- Du är fantastisk.
(Å, wow, jag är fantastisk.)

I båda fallen lägger du makten i andras händer. Det är så klart skönare att fyllas av känslan av att andra gillar en, än att fyllas av känslan av att vara usel - men det är två sidor av samma mynt.

I dag blir jag självklart glad när någon säger att jag är fantastisk - och lite ledsen om någon säger att jag är usel. Men det förändrar inte mitt värde. Det är ju tråkigt om någon inte gillar mig, men viktigare att jag inte tappar det, för att jag får en kommentar av någon. 

Fundera på om det händer att du "säljer bort" ditt värde, att du ger andra makten att avgöra om du är värdefull eller inte?

Om du gör det är du långt ifrån ensam.
Jag vill bidra till att du kan återta eller stärka din känsla av värde.
Det är ett av många skäl till att jag skapar Kvinnorummet - ett onlineprogram i sju steg.

 Kvinnorummet  är ett program i sju steg som fokuserar självkänsla, kropp och sexualitet. Inträdesbiljetten kostar 1500 kr (inkl moms).

Det riktar sig till kvinnor som passerar 45 år - och som är redo att ta plats i dina liv. 

Här kan du läsa mer.



Du kommer bland annat att få:


* 15 FILMER

* 10 LJUDKLIPP

* 9 MEDITATIONER

* 20 MÖJLIGHETER ATT DELA DINA FRAMSTEG MED CHARLOTTE

* 21 REFLEKTIONSMÖJLIGHETER

* 32 UPPGIFTER

* 21 UTMANINGAR

* 9 VERKTYG

* MÖTA EN RAD KVINNOR SOM UTMANAR OCH INSPIRERAR DIG.


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

livet 645923350092514248

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item