charlottecronquist

Vi bjuder in Malmös politiker till The JoyRide - Love in action

När Alexander och jag märker att rädslan hindrar, när vi märker att tankar, föreställningar, idéer är i vägen, så säger vi: ...





När Alexander och jag märker att rädslan hindrar, när vi märker att tankar, föreställningar, idéer är i vägen, så säger vi:
Kom och se själv. Kom och var med. Kliv in i det rum som du är rädd för, eller känner dig främmande inför.
För vad är det värsta som kan hända? 
Tänk om det visar sig att trollen spricker i solskenet?
För att möta föreställningar med något som är verkligt bjuder vi in Malmös politiker till att vara med den första dagen på The JoyRide Malmö - love in action.


Love in action – för mig är det att bjuda in människor till ett evenemang som handlar om kärlek.
Det är att bjuda in till en värld där det är okej att vara sig själv.
En värld där kramar är välkomna – och där nej till kramar samtidigt respekteras.
En värld av ömsesidig respekt.
En värld som tolererar och respekterar att vi är olika människor med olika tycke och smak, om allt från frukostvanor, politiska värderingar eller vem vi gillar att ha sex med och vad vi helst gör då.

Låt tusen blommor blomma


Det är en värld där tusen blommor kan blomma.
En värld där var och en på en och samma gång är unik och en del av den stora blommande ängen.
En värld där mångfald är ett hedersbegrepp.

Många människor väljer, kanske omedvetet, att befinna sig i ett mentalt fängelse.
Det som fängslar är tankar och idéer.

En av de saker vi gör, genom att bland annat skapa The JoyRide Malmö – love in action – är att säga:
Kliv ut ur fängelset en stund, kliv ut på ängen en stund, lukta på blommorna…
Det är ju svårt att ha någon åsikt om blommorna på ängen på håll. Blommorna behöver upplevas med flera sinnen.

Varför skrämmer en helt vanlig kvinna som jag?


Ofta tycker jag att livet är paradoxalt.
Jag är en helt vanlig 55-årig kvinna.
Jag har tre vuxna barn,
jag har jobbat som journalist i stora delar av mitt liv,
jag bor i ett radhus i Malmös utkanter,
jag cyklar till mina möten.
Jag odlar lite tomater i min lilla trädgård,
jag är gift för andra gången och har en fungerande relation till barnens pappa.

Det som skiljer mig från andra är kanske att jag säger saker högt som andra väljer att antingen inte prata om alls, eller som de viskar om med nära vänner. Och jag gillar att bada naken.

Jag tycker helt enkelt om att känna hela min livsenergi och den sexuella energin är ett bra sätt att komma i kontakt.Vad som skiljer mig från somliga andra är kanske, möjligen, mitt mod.

Jag skrev i går om känslan av att bli betraktad som pestsmittad för att jag vågar tala om sex, närhet, kärlek och rätten att vara mig själv fullt ut.
Det mest smittsamma verkar vara att säga: Jag gillar att njuta av livet och jag gillar att njuta av sex.

Men jag menar… är jag verkligen ensam om detta?

Pryd på en högre nivå


Jag tycker att alla har rätt att älska vem de vill och hur de vill, bara samtycke råder och ingen är i beroendeställning (till exempel barn eller lärare).

När jag berättar om att jag jobbar med sex och relationer får jag då och då märkliga frågor.
Bara för att jag säger det öppet som andra viskar om, är det som att många tror att jag har provat allt inom sex, att jag har sex mest hela tiden och med vem som helst.

Jag brukar säga att jag är pryd, men på en högre nivå.
Jag har fortfarande en massa skam i kroppen. Jag känner mig ofta generad och osäker.
Ibland känner jag mig störtblyg.


Vad jag vet just nu är jag varken polyamorös, lesbisk eller bi, jag har ingen erfarenhet av swingerträffar, jag har inte varit otrogen mot min man, jag går inte igång på piskor och rep. Jag tycker helt enkelt om att känna hela min livsenergi och den sexuella energin är ett bra sätt att komma i kontakt.
Vad som skiljer mig från somliga andra är kanske, möjligen, mitt mod.

Jag älskar att vara i närvaro,
jag älskar att vara medveten om det som pågår,
jag älskar när människor vågar vara sig själva,
även när detta är att känna sig små, ledsna, avundsjuka, rädda eller megastora.

Du kan inte vara för mycket


Alexander och jag skapar rum där människor får plats att vara hela sig själva. Där ingen säger: ”Nu är du för mycket Charlotte”. Där kroppen får vara med och känna. Där det är tillåtet att andas fullt ut och dansa till svetten lackar och där allt detta görs utan andra droger än kroppens egna… oxytoccinet som flödar efter en stunds kramande.

För det är en viktig aspekt: Våra arrangemang är drogfria. När vi nyfiket ska utforska livet, kärleken och sexualiteten är det viktigt att vara ”hemma”, vid sina sinnens fulla bruk. Det är något som väldigt många som vågar sig in i rummen uppskattar. Möten blir renare på det sättet, vi slipper den hetsighet, de bråk och de missförstånd som ibland uppstår med inblandning av alkohol eller andra droger.

Jag kan verkligen inte förstå hur detta kan uppfattas som så farligt eller att jag kan uppfattas som så konstig.
Så ta ett kliv in i vår värld.
Andas.
Känn din kropp.
Släpp gärna en del av dina tankar innan du går in – och upplev.
Vad säger kroppen då?
Vad händer i ditt hjärta när du upplever?

Välkommen till en upplevelse, Malmöpolitiker

Här kan du läsa hela brevet till Malmös politiker: http://thejoyride.se/resources/politikerinbjudan_The_JoyRide_Malmo.pdf

Nu har vi bjudit in Malmös politiker att vara med den första dagen. Vi vill att de ska få en förstahandsupplevelse av vad vi erbjuder. Där de efteråt kan säga vad de upplevde.
Då har vi något att prata om.

För det är väldigt svårt att föra ett samtal som bygger på vad någon tror om vad någon annan gör.

Det vi erbjuder är ett kärleksfullt fredsarbete och i det arbetet kan du kanske komma i kontakt med din sexuella energi, och sedan välja om du ska leva ut den eller inte.

Sexuell energi är kanske ett svårt begrepp?


Enkelt uttrycket handlar det om att känna livet i dig. Du kan känna igen den sexuella energin som ett sprittande i kroppen, du kan känna att andningen eller pulsen förändras lite, att du plötsligt känner dig kåtare på livet, en känsla av välbefinnande, eller du kan få en subtil känsla av välbehag när du stilla tittar in i en medmänniskas ögon.
Tillåt livet i dig att finnas där, bevittna det, njut av att känna dig riktigt levande.
Kom till Tangopalatset, andas, upplev din kropp i rummet, känns din energi i ögonblicket, njut av att vara du. 

Hur levande vill du vara?


Välkommen till The JoyRide Malmö - kärleksfestivalen för alla.

Välkommen till kärleksfestivalen The JoyRide Malmö – love in action, vårt sätt att manifestera livet fyllt med kärlek, sex och friheten att vara oss själva.
Malmö 10-13 augusti.
Prova-på-dag 10 augusti. Pröva några timmar av kärlek för bara 650:-





Related

the Joyride 6065241693252561490

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item