charlottecronquist

Veckans tantratips (19): Möt himlen och jorden




Det finns något speciellt med att göra rörelser i långsamhet.
Det som händer med mig är att jag också aktiverar min energi - det är som att själva rörelsen får en andlig dimension.
Veckans tantratips är en enkel rörelse som handlar om att förena himmel och jord.


Se på filmen från mitt vardagsrum och låt dig inspireras. Andas in medan du för händerna uppåt och ner när du för dem neråt. Andas och gör rörelserna i din takt. Lägg märke till om det händer "något mer". När jag gör den här rörelsen och samtidigt tänker att jag förenar himmel och jord, så förnimmer jag också energi, både när jag sträcker upp händerna mot himlen och när jag för ner energin till mitt hjärta.



Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

100% Charlotte tantratips 203982345498301725

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Åh, en härlig rörelse det där. Gillar verkligen tanken på/känslan jorden, himlen ...

    SvaraRadera
  2. "det är som att själva rörelsen får en andlig dimension."

    Och tänk... om egentligen alla rörelser kan få den dimensionen. Handlar det om medvetenhet?

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item