charlottecronquist

Veckans tantratips (21): Grundpositionen



När jag lärde mig att få energin att flöda genom kroppen fick jag hjälp av grundpositionen.
Det var när jag tränade den, som jag började uppleva att kroppen vibrerade, som av sig själv.

Tips! Så här kan du göra 
1. Spela musik som du gillar.
2. Ställ dig med benen på axelbredds avstånd.
3. Vinkla fötterna lite inåt.
4. Ha ett lätt knäböj.
5. Börja gunga i knäna, lägg märke till att de bidrar till din balans.
6. Sväng på höfterna på ett sätt som du gillar. Du kan exempelvis använda en klassisk "juckrörelse" och svänga höfterna fram och tillbaka - samtidigt är knäna lätt böjda.
7. Sväng - och mjuka upp - höfterna till musiken och lägg märke till vad som händer.

Som jag ser det vilar den sexuella energin i bäckenområdet, därför är detta en perfekt övning för dig som behöver bli mer mjuk i höfterna - för att underlätta energiflödet.

Lycka till!

Titta gärna på filmen, där jag visar hur det går till.


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

tantratips 872476456941319840

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Finns det flera grundpositioner, eller är detta The One, liksom?

    SvaraRadera
  2. Det är den enda som jag hört benämnd som "grundpositionen". Men det är så klart ingen vetenskaplig benämning.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item