charlottecronquist

Veckans tantratips 47: Känna sexuell energi


 I tantra är ordet energi viktigt. För du har möjlighet att bygga energi i din kropp. Den kan vara till hjälp både i vardagslivet, när du arbetar med något och du behöver energi för att klara det, och i kärlekslivet där mycket energi kan bidra till högre njutning.

I det här tantratipset (47) visar jag hur du kan börja lägga märke till energin inom dig på ett enkelt sätt och hur du kan använda energin.
Ett annat sätt att upptäcka att din kropp blir fylld med energi är att dansa energiskt. Ge allt du har under några minuters dans, stanna upp och blunda och lägg märke till vad som händer i kroppen.

Och nu pausar världen igen. Pandemin tycks vara inne i en andra våg. Det är tid att kura skymning och det är mysigt att vara nära. Du kan använda delar av tiden åt att lära dig mer om tantra, om att vara här och nu och njuta av livet.

Ett sätt är att bläddra tillbaka bland tantratipsen jag bjuder på i år.

Ett annat är att läsa min bok “Lekfull tantra - din väg till att njuta av livet”. När du beställer den direkt av mig får du en personlig hälsning. Du köper den här.

Ett annat sätt att närma dig grunderna i tantra är att gå onlinekursen Lekfull tantra. Den köper du här.


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

tantratips 6381705948162848702

Skicka en kommentar Default Comments

  1. När jag dansar så där, helt utan förbehåll, with abandon, som det så poetiskt heter på engelska, och sen stannar, så är det som jag hör mig själv, känner mig själv, så mycket tydligare. Häftig andning, blod som susar i öronen och bultar i kroppen. Magiskt!

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item