charlottecronquist

Alla hjärtans dag och jag ska tala om sex med ungdomar

Jag fick en förfrågan från Sundsgymnasiet om jag vill prata om sex på Alla hjärtans dag. Naturligtvis vill jag det. Så jag stuva...



Jag fick en förfrågan från Sundsgymnasiet om jag vill prata om sex på Alla hjärtans dag.
Naturligtvis vill jag det.
Så jag stuvade om lite i kalendern och gjorde det möjligt.
Så på tisdag, när du precis har gett en ros eller en puss till den du älskar, kommer jag att kliva in på Sundsgymnasiet och möta ungdomar som vill prata om sex.
Det är en öppen föreläsning, så jag har ingen aning om hur många som kommer. Det kan väl bli allt från en till hundra, kan jag tänka mig.
Detta är vad jag lovar:
Allt du skulle vilja veta om sex...ibility
Sex börjar med ditt förhållande till dig själv. Ju tryggare du är i dig själv och ju mer du känner dig själv, desto större är chansen att du får ett bra sexliv. Charlotte Rudenstam berättar om varför hon skrev boken Ingen skam i kroppen - frigör din sexuella kraft och svarar på dina frågor om sex och relationer.
Det känns spännande och bra. För jag tänker att vi behöver reflektera kring sex och lust i alla åldrar... och att det kanske är särskilt viktigt i tonåren, då sexualiteten fortfarande är så ny och då det finns så väldigt mycket att utforska.
Hur kommer du och din omgivning att märka att det är Alla hjärtans dag på tisdag?

Related

tonår 1741970314418247509

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item