charlottecronquist

The JoyRide Experience: Möt Silja Rehfeldt, barnmorska och dakini

Tänk vad mycket som kan hända på ett år. För ett år sedan hade jag hört maken tala om Silja Rehfeldt några gånger, men jag hade bara e...


Tänk vad mycket som kan hända på ett år.
För ett år sedan hade jag hört maken tala om Silja Rehfeldt några gånger, men jag hade bara en vag uppfattning om vem hon var.
Sedan dess har jag mött henne personligen, haft en transformerande session med henne och tillhör nu hennes yttre vänkrets.
I år kommer jag att möta Silja minst två gånger. Dels på hennes egen festival United Bliss-festival i Berlin och dels kommer hon som en av många fantastiska lärare till The JoyRide Experience.



”Follow your bliss and the Universe will open doors for you where there were only walls.”
Joseph Campell

Det finns något vänligt, men bestämt över Silja Rehfeldts varelse. Jag ser hennes mission som att hon vill sprida kärlek och själv jobbar hon konkret med sexuell energi.

– Jag vill uppmuntra människor att använda den starkaste energi de har och på det sättet förenkla livet. Det handlar om att våga känna den sexuella energin.

Silja Rehfeldt var en av lärarna på förra årets Sexsibilityfestival, som jag och Alexander arrangerade. 

Jag fick ett transformerande möte med henne i en session där jag kom i kontakt med oerhört starka krafter inom mig.

Senare blev Alexander inbjuden till Berlin för att hålla en föreläsning vid en ISTA-konferens (International School of temple arts) som Silja anordnade och jag följde med. Detta ledde så småningom till att vi åkte på ISTA Training Level 1 i Guatemala och lärde känna bland andra Baba Dez Nichols och Andrew Barnes.

Nåväl. Under tiden hade Silja beslutat sig för att skapa en egen festival i Berlin, UnitedBliss och den första kommer att ske i juni och vara på temat Unity och där kommer Alexander och jag att delta som lärare. Jättekul!

Dessutom fann Silja och Daniel varandra på sexsibilityfestivalen, så det känns lite som att Silja är en del av min (hjärte)familj.

Så Silja är verkligen en av dem jag är så glad att kunna presentera som en av lärarna på The JoyRide Experience.

– Jag har alltid känns till skönheten, magin, det mystiska, det okända, kraften och närvaron av vår kärna, av vår livsenergi, säger Silja.

Silja har många titlar. Hon är barnmorska, dakini, företagsledare, sessionsgivare, mamma, älskare... 

När hon jobbar som barnmorska jobbar hon med källan, vår förmåga att vara naturligt extatiska.

– Jag är en del av den transformation och den integrering som sker mellan sexualitet och andlighet och den delen av mig började expandera till mitt jobb som dakini. Det ger mig förmågan att tjäna kvinnor, män och att ge par en plats att vila, att läka, att utforska och finna sin egen sanning, passion och livsväg och leva sin fulla potential.

Silja Rehfeldt driver företaget Unitedbliss och affärsidén är att föra samman unika människor. När vi möter varandra kan vi dela tankar, åsikter, färger, beröring, läkning, kärlek, information, erfarenheter, vetenskap, utrymme, stöd, magi, andlighet och sexualitet för att tillsammans skapa en värld som bygger på kärlek.

– Om du följer din hängivenhet kommer universums dörrar att öppna sig för mig. Unitedbliss ger mig enormt utrymme för att andas och för att skapa vad som helst i vilken riktning som helst.



I am what I am.
In having faith in the beauty within me,I develop trust.
In softness I have strength.
In silence I walk with the gods.
In peace I understand myself and the world.
In conflict I walk away.
In detachment i am free.
In respecting all living things, I respect myself.
In dedication I honour the courage within me.
In eternity I have compassion for the nature of all things.
In love I unconditionally accept the evolution of others.
In freedom i have power.
In my individuality, I express the God-Force within me.
In service I give of what I have become.
I am what I am : eternal, immortal, universal and infinite.
And so be it.
”The Warrior Prayer”


Bli en av alla kärleksfulla människor som deltar i  The JoyRide Experience, Hästveda, Sverige, 9-14 augusti. Fram till 3 april gäller extra early bird-pris
Buy your ticket here.

Jag är en del av #blogg100. Detta är dag 22.

Related

The JoyRide Experience 7083112398658300492

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item