charlottecronquist

Våra kurskamrater del 5: Shanti Limnell

Shanti Limnell är sexsibilitycoachgruppens egna starka skogsrå. Shanti ser ut som hon är på tillfälligt besök bland oss människor och att he...


Shanti Limnell är sexsibilitycoachgruppens egna starka skogsrå. Shanti ser ut som hon är på tillfälligt besök bland oss människor och att hennes hemvist är i de djupa skogarna. Hon är en insiktsfull tantralärare och har erbjudit tantrakurser och terapi i flera år. Dels ordnar hon kurser hemma i Finland, dels i Sverige och då med Lorenzo.
Så här beskriver Shanti sig själv:


Arbetet jag älskar!
Under flera årstid har jag jobbat i Finland med Tantrakurser, terapisessioner och med mitt eget koncept som jag kallar Växtgrupp, där samma grupp möts en hel dag varje månad under ett halvt års tid och jobbar med olika meditationer, övingar och familjekonstellationer som tillsammans skapar en otroligt bra helhet och balans.
Efter att ha hållit Tantrakurser ensam i fyra år träffade jag Lorenzo och sedan sommaren 2007 har vi hållit kurser tillsammans och skapat något som är mer än något vi kunde göra var för sig. Jag älskar detta arbete som ger så otroligt mycket, att få uppleva och bevittna så många fantastiska möten, så otroligt mycket djup healing, stunder så fulla av gudomlighet, ja, omöjligt att beskriva med ord.
Att vara med på den första Sexsibilty-coach utbildningen både som elev och lärare har varit en resa så hög, djup och vid som jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig. Jag ser fram emot att fortsätta den resan och följa med och fortsätta växa med kommande Sexsibility-coach grupper.

Sessioner i Stockholm
från och med denna höst kommer jag att arbeta regelbundet med sessioner i Stockholm. Sessionerna består av Tantra, sexualterapi, parterapi, sexuell healing, massage och Familje-konstellationer.
Tillsammans med Sofia Sjöblom och Jessica Menzinsky erbjuder vi sessioner i Djup Release och även Tantriska Tempelsessioner. Mer info om dessa fås på begäran.
Tillsammans med Lorenzo erbjuder vi Tantrasessioner för par.

Sexuell Healing
Sexuell healing handlar inte bara om att hela vår sexualitet utan om att använda den sexuella energin för att hela vad som än behöver helas. Sexuell healing handlar inte om att ha sex utan om att medvetet styra den sexuella energin med hjälp av olika metoder som bla andning, visualisering, beröring, meditation.

Familjekonstellations kvällar i Stockholm
i höst kommer jag att hålla konstellations kvällar för mindre grupper. Den första kvällen hålls den 13 oktober kl 18-21.

Min väg
Min stora "yttre" kraftkälla är naturen, skog, berg, klippor och hav. De element som jag omringats av sedan barndomen. Där kan jag oftast återfinna balansen och kontakten med mig själv i stunder av obalans. De starkaste av mina tidiga upplevelser och minnen är kopplade till naturen, första upplevelsen av min sexuella energi som fick alla celler i min lilla kropp att vibrera när jag som 8 åring lekte kurragömma på en varm och doftande skärgårds äng och låg tätt intill en några år äldre pojke, tonårens första kyssar och smekningar en varm sommarnatt bland myror och mygg ackompanjerade av näktergal och sävsångare.
Kontakten med både tama och vilda djur har lärt mig otroligt mycket om respekt, kärlek, vänskap, tillit och samspel. Hos djuren har jag sökt tröst och stöd när jag känt mig sviken och missförstådd av människor. Med mina hästar och hundar har jag redan tidigt upplevt en sådan närhet och ordlös kommunikation som jag först nu stundvis kan uppleva med mina närmaste.

Som tonåring följde jag mormors exempel och började yoga och meditera. Sedan mer än 20 år tillbaka har intresset för healing och energiarbete varit en del av mitt liv. Men jag behövde få fyra barn och gå igenom en separation för att medvetet kunna ta steget till att skapa plats i mitt liv för att aktivt jobba med mina egna processer genom frigörande andning och diverse andra "terapier", meditation och andlig utveckling.
Inkörsporten blev Oshos aktiva meditationer, en vistelse i hans ashram i Poona, där jag fann friheten att utforska mig själv, att vara den jag är, att uttrycka min egen kraft och sanning. Där skedde mitt första möte med Tantra, som öppnade nya dimensioner i mitt liv. Upplevelsen av att omfamna det som är, att omfamna mig själv som jag är. Upplevelsen av att möta Gud i mig själv och andra, i allt levande. Känslan av att vara ett med allt, kosmiska orgasmer (utan genital kontakt eller stimulans), resan fortsätter än och varje dag öppnas nya dörrar till oändliga äventyr och mysterier.
Varje dag möter jag nya lärare och får möjlighet att ta nya steg på min väg. Jag känner tacksamhet för alla jobbiga upplevelser och situationer samt alla himmelska upplevelser som jag mött. Alla dessa har hjälpt till att forma mig till den jag är idag, gett mig erfarenheter som jag har stor nytta av i mitt arbete med kurser, terapi och healing.

Mina lärare
Under flera år gick jag kurser för Radha C. Luglio och arrangerade hennes kurser i Finland. Efter en intervju i en damtidning, som handlade om hur Tantra förändrat mitt liv, började folk ringa upp mig och fråga om inte jag kunde hålla kurser. De ville också ta del av vad jag hade funnit.
Vid det laget kände jag att jag hade integrerat så pass mycket av det jag fått av min lärare, att jag kunde skapa mina egna kurser.
Efter att ha hållit kurser ett par år kände jag dock att jag behövde flera redskap och en vidare förståelse av sexualiteten och särskilt problemen kring den. Detta ledde mig till att gå en två årig utbildning inom sexual- och parterapi, som övergick alla mina förväntningar. Lärarna på utbildningen var väl insatta i Tantra och shamanism så även om grunden låg inom gestaltterapi fick innehållet och processerna ett oväntat djup.
Intresset för Familjekonstellationer hade också väckts hos mig och parallellt med terapeut utbildningen gick jag en utbildning inom Familjekonstellationer med Svagito Liebermeister. Senare har jag också gått FC utbildning för Karen Hedley.
Arbetet med konstellationer har känts väldigt meningsfullt och varit ett bra komplement till de andra "metoderna".
Jag har också jobbat som shindoinstruktör och jobbat en del med shindo meridian-massage.
De senaste två åren har jag haft ett stort intresse i Hawaiiansk healing och shamanism och har däri funnit mycket som kompletterar mitt arbete med klienter och kursdeltagare.
Vill också nämna min lärare i Sound-healing, Juan José Lopera, som var gång vi träffats gett mig otrolig mycket.

Läs mer på www.awarenesstherapy.net

Related

tantra 4809665220807536586

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item