charlottecronquist

Meditativt i radio.

Jag gillar Sveriges Radio P1. Det har du som följer bloggen säkert redan lagt märke till. Nu vill jag puffa för de meditativa program som...



Jag gillar Sveriges Radio P1. Det har du som följer bloggen säkert redan lagt märke till.
Nu vill jag puffa för de meditativa program som ibland sänds på den klassiska gudstjänsttiden, nämligen söndag kl 11.
I söndags var ämnet "Meningen med livet" och jag fick lyssna på kloka tankar från Lasse Berg (han med Gryning över Kalahari), en judisk rabbin och en svensk präst (kvinna). 
Lasse Berg talade mycket om vänlighet och glädje.

Så här beskrivs programmet på Sveriges Radios hemsida:

I alla tider har människan försökt fånga meningen med livet. En jakt där varje fråga leder till en ny.
Finns det en högre mening med våra förvirrande liv?
En gudomlig avsikt eller moralisk uppgift. Ett sätt att leva som vi egentligen är menade för.
Eller är livsmening någonting som måste skapas av oss själva medan vi lever på bäst vi kan?
Författaren och journalisten Lasse Berg, prästen Camilla Lif och Morton Narrowe, rabbin vid Judiska församlingen i Stockholm berättar i programmet om sina perspektiv på meningen med livet.
Producenten heter Erika Hedenström och arbetar på Rekyl Media - tyvärr lyckas jag inte googla fram en url till henne :(

Ta dig gärna tid att stanna till och lyssna på programmet. Det är du värd!

Related

radio 1164273878440643916

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item