charlottecronquist

4 nycklar till ett sjyst liv.

Så här på måndagsmorgonen ska jag ge dig något att fundera på. Hur trivs du med ditt liv? Vad kan du själv göra för att det ska kännas bät...



Så här på måndagsmorgonen ska jag ge dig något att fundera på.
Hur trivs du med ditt liv?
Vad kan du själv göra för att det ska kännas bättre.
Den amerikanske relationsexperten Guy Hendricks vet en hel del om det.

Jag följer Guy och Kathlyn Hendricks sedan ganska länge på Facebook. De kommer regelbundet med relationstips som känns väldigt relevanta.
Här är några av den senaste veckans statusuppdateringar, så du får ett hum om vad de bjuder sina facebookvänner på:

One of the high purposes of an intimate relationship is to create a space in which the essence of both people can grow to full flower.

The art of appreciating: You choose to focus on appreciation "for its own sake," not to influence the behavior of the other person.

What most of us really need to know is this: how to shift quickly out of the cycle of complaint & into the cycle of appreciation.

Var och en av de tre är ju värt en meditation i sig.
Men det var inte det jag tänkte tala om i dag. Utan det var något som har följt med mig hela den här helgen. I torsdags skapades Meditationsgruppen Mikael hos Marie Ek Lipanovska och en av de saker Marie lyfte fram var fyra viktiga levnadsregler som Guy Hendricks brukar framföra.
De är:

Var 100 procent ärlig.
Ta 100 procent ansvar för allt du skapar.
Håll alla överenskommelser.
Ge din kreativitet fyllt utrymme.

Verkar det lätt? Verkar det svårt? Hur nära de här levnadsreglerna lever du? Och om du inte är i närheten – vad kan det bero på?

Om du bara läser dem rakt ner, utan att reflektera, kanske det verkar självklart och enkelt. Men hur blir det om du verkligen börjar titta på vad du faktiskt gör?

Hur ofta glider det en vit lögn över dina läppar? 

Hur ofta låter du någon annan ta ansvar?

Hur ofta händer det att du inte håller vad du lovar?

Hur ofta händer det att du kompromissar med din kreativitet?

Kanske i dag kan bli den dag då du tar ett litet steg mot de hundra procenten… då du säger som det är… istället för att dra den bekväma halvlögnen? För tänk på lite sikt… hur ditt liv skulle kunna bli om du levde mer enligt detta.

Jag kommer troligen att återkomma till det här. Och jag har redan satt mig själv i träningsläger… och just nu ger jag alltså utlopp för min kreativitet.

Namaste!


Related

ärlighet 513037615067036593

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item