charlottecronquist

Sveriges dejtingdrottning ger råd till killar.

En av Marie Hagbergs missioner i livet är att bidra till att människor hittar kärleken. Hon är singlarnas skyddsängel . Nyligen kom hon med...


En av Marie Hagbergs missioner i livet är att bidra till att människor hittar kärleken.
Och eftersom hon också har en passion för PR ser hon ju till att sprida sitt budskap i alla möjliga sammanhang.

Jag känner Marie sedan flera år och vi är dessutom goda vänner på Facebook, som ofta kommenterar varandras göranden och låtanden.
Hösten 2010 handlade för Maries del mycket om utgivningen av den egna boken, som hon hade modet att sköta helt själv. Eget förlag, egen distribution (i samarbete med nätbokhandlar och andra så klart). Många beslut skulle fattas och Marie tog dem. Jag känner ju igen det där, eftersom jag är i precis samma bransch och har givit ut min bok Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft på eget förlag.
Häromdagen såg jag en länk till en av många artiklar som Marie figurerar i. Och till en krönika som kommenterade Maries påståenden. Och Maries kommentar till krönikan. Härligt med Facebook där det går att följa varandra på det sättet.
Nåväl.
Marie har ju träffat otaliga män och kvinnor som söker en partners. Hon känner till knepen, hon känner till längtan, dejtingsajterna, hon vet vad som kan fungera.
Och nu tyckte hon att det var killarnas tur att var i fokus. För det finns många killar som längtar efter en relation och trots att det finns böcker som ”The Game” är det många som känner sig rätt handfallna när det kommer till att närma sig någon av det motsatta könet.
(Till Aftonbladet sa Neil Strauss, mannen bakom the Game följande när boken låg ny på bokhandelsdiskarna i Sverige:
Var den någon raggningsteknik som var extra framgångsrik?
- Jag lärde mig att ju mer otillgänglig du gjorde dig, desto mer ville folk ha dig.
- Desto oftare du säger "rör mig inte", "jag är upptagen", desto mer blir du jagad.)

Vilka är då Maries tre främsta tips till killar? Till Aftonbladet svarar hon:
– Först ska man fundera igenom vem man vill vara tillsammans med, vilka inre egenskaper den personen ska ha. Sedan tycker jag man ska dejta via nätet – det är vanligaste sättet att träffa någon nuförtiden. Och det tredje är att man ska intala sig att alla vill ha en. Så att man stärker sitt självförtroende. Till slut blir det sant.
Och Marie skriver inte riktigt under på att man ska vara sig själv när man är ute i dejtingsvängen (det var det krönikan handlar om), utan en bättre version av sig själv.
Vad tycker du? Vad har funkat för dig?


Related

Marie Hagberg 8498139656149758949

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item