charlottecronquist

Lotta Abrahamsson är livsklok

Livskloka Lotta Abrahamsson har skrivit om Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft. Min bok var månadens överraskning i Lottas vär...

Livskloka Lotta Abrahamsson har skrivit om Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft.
Min bok var månadens överraskning i Lottas värld.
Jag niger.

Det är roligt att bli uppmärksammad… och tagen på allvar.
Det Lotta Abrahamsson gör, förutom att blogga och skriva livskloka månadsbrev, är (bland mycket annat antar jag), att skriva böcker, skriva intressanta artiklar och att föreläsa om hur vi kan må bra på olika sätt.
Alltså hon uppmuntrar oss till att vara livskloka, att jobba i vårt eget tempo…
Hon är aktuell med boken ”Full koll” som är laddad med tips om hur man blir effektiv och mer kreativ i vardagen. Jag har inte läst Lottas bok ännu … men det kanske är ett tips till mig själv rent av.
Så här skriver Lotta om min bok:
• Månadens överraskning: Ingen skam i kroppen, av Charlotte Rudenstam. Okej, jag hinner tänka tanken, kan jag verkligen tipsa om en bok som så rättframt och utan krusiduller behandlar kvinnors sexualitet? Inte minst när Charlotte Rudenstam berättar om sin egen resa från skam till njutning. Så läser jag vidare och inser att detta lika mycket är en bok som handlar om personlig utveckling, på många plan, inte bara de fysiska. Jo, men visst, tänker jag då.
Jag niger igen!
Och här får du några livskloka tips på köpet (ur Full koll) - och vill du ha full koll, ska du naturligtvis köpa och använda Lotta Abrahamssons bok.

Så här blir du mer effektiv:
 Hantera uppskjutarsjukan.
Gör en egen att-inte-göra-lista.
Minska de störande avbrotten.
Gör upp med nåbarhetsnojan.

Så här blir du mer kreativ:
 Glädjebanken. Vilka you-tube-klipp får dig att skratta? Vad tyckte du om som liten? Vad gör dig upprymd eller avslappnad? Skriv ner sådant som inspirerar dig och det du tycker är roligt att göra. Boka sedan in tid för dem, då kan livet fyllas med mer kul-tid. Att bry sig om sig själv skapar bättre självkänsla.

Inspirationslådan. Skaffa  en fin låda eller plastmapp och lägg den lättillgängligt för att snabbt kunna fylla på den med positiva brev och mail. Skriv ner på en lapp om någon säger något positivt och lägg det i lådan. Ta sedan fram och sniffa på den vid motiga stunder så blir axlarna lättare och inspirationen får fart.

Nöjdlistan. Gör en lång lista av det som gör dig nöjd. Börja med att du faktiskt kom upp ur sängen i morse så kan listan bli lång. Den kan du sedan ha med dig i livet, som ett sätt att stärka dig.



, , ,

Related

Lotta Abrahamsson 3533315914212633472

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item