charlottecronquist

Lördagsövning: Stilla ditt sinne.

Den här övningen prövade jag själv för första gången igår.  Den är ett sätt både att stilla sitt sinne och att vara nära en annan person....

Den här övningen prövade jag själv för första gången igår. 
Den är ett sätt både att stilla sitt sinne och att vara nära en annan person. 
Lugnt, fint och ofarligt. 
Testa, vet jag! 


 I går träffade jag Björn Lundberg för första gången. 
Han kallar sig för visionär, vägledare och andlig lekpappa 
och är bland annat yogalärare. 
Han har en hemsida som heter Den nya människan
där han berättar lite mer om sina tanker och visioner om den tid 
vi är i och är på väg in i. 


 Vi var med på en kväll där vi bland annat mediterade, 
skickade upp lyktor mot himlen och bara var tillsammans. 
Det var en mjuk och fin stämning i rummet och tidvis 
kunde vi känna oss som änglar… 


Nåväl. 
En av övningarna vi gjorde syftade till att stilla våra sinnen. 
Den går helt enkelt ut på att en person håller mycket lätt 
på den andra personens huvud, 
en hand över vänster hjärnhalva och en över den högra. 
Den som tar emot healingen ligger eller sitter ner och blundar. 
Och den som lagt sina händer blundar också. 
 Är man känslig går det att känna vad som rör sig i den andres huvud i händerna. 
Först kan det kännas som att det rör sig väldigt mycket, 
det är som att känna den andres tankar 
och så börjar tankarna lugna ner sig och till slut blir det helt stilla. 
Man turas om och ger 5-10 minuter var. 


Min upplevelse av att ta emot var väldigt skönt. 
Efter ett tag stillade sig verkligen tankarna 
och jag kände en djup avslappning. 


Min upplevelse av att ge var också skönt… och lite spännande. 
För jag kunde känna att det rörde sig mycket till en början, 
det var som att det dallrade i mina händer av 
vad som hände i den andres huvud. 


Och så stillade det sig. 
 Björns rekommendation är att vi gör detta ofta. 
För vi behöver stilla våra sinnen
… och ofta vara i hjärtat! 


 Det där att känna rörelsen i den andres huvud kan ta lite tid att känna.
 Och det är inte det viktiga. 
Det viktiga är att du ger… i närvaro… till den som ligger i din famn. 


 Lycka till!

Related

närhet 4367768960201710537

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item