charlottecronquist

Rest in natural great peace

Här kommer tre meditationer av Sogyal Rinpoche som jag varmt rekommenderar dig att lyssna till. Och så en uppmaning att delta i Global O...



Här kommer tre meditationer av Sogyal Rinpoche som jag varmt rekommenderar dig att lyssna till. Och så en uppmaning att delta i Global Oneness day.
Två av meditationerna är helt nya för mig! 


"Rest in natural great peace" har stillat mitt sinne så många gånger... jag bara älskar den. 




Och nu har jag alltså hittat två nya, som jag inser också kommer att vara till god hjälp på min livsresa. 


Den andras budskap är helt enkelt: Vi är vad vi tänker! 


Jag tror jag måste lyssna på den många gånger och meditera över det. 
Så lätt det är att ha idén om att enbart tänka det som stärker, det som ger kärlek, det som skapar en känsla av samhörighet.


 Och så svårt det är att göra det i praktiken, i alla fall för mig. I alla fall hela tiden.


För ganska ofta smyger sig annat in.
En känsla av att inte räcka till, en känsla av att inte vara tillräckligt bra, en känsla av att inte duga, en känsla av att vara fel.


Men jag kan ju faktiskt byta tanka på ett ögonblick.
Vi är alla här tillsammans.
Vi är verkligen alla här tillsammans.


 Den tredje heter "Song for healing".
Och helande är verkligen vad vi människor och Moder Jord behöver i dessa tider.


I går möttes gudinnorna hemma hos mig... och det är helande i sig.
Hitta sätt att mötas i kärlek!
Vi behöver det, alla.


Kvällen slutade med en beröringsövning där en kvinna stod i mitten och vi andra runt henne.
 Efter ett tag upplevde vi att vi blev ett.
Oneness manifesterat! Det var så magiskt.


Varför väljer vi så ofta tro att vi är ensamma?


Lyssna på den varma helande rösten. Ge dig healing.


 Jag vill också passa på att återigen nämna det viktiga och fantasitska arbete som leds av The Shift Network och som handlar om att göra jorden till en bättre plats att leva på.
På måndag och tisdag genomförs Global Oneness day - och du kan vara med, helt gratis!










 

Related

The Shift Network 8709140196085351554

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item