charlottecronquist

Vargarna ylar

Klockan är så där kvart över fyra.  Jag vaknar.  Är klarvaken.  Försöker somna om.  Till slut går jag in i mitt gröna rum och meditera...

Klockan är så där kvart över fyra. 
Jag vaknar. 
Är klarvaken. 
Försöker somna om. 
Till slut går jag in i mitt gröna rum och mediterar. 


 Jag är visserligen en morgonmänniska. 
Men för mig innebär det att gå upp strax efter sex. 
Det känns som en vänlig tid. 


Nu på hösten har nattens mörker ännu inte skingrats, men jag vet att snart kommer gryningen. Det är rätt mysigt att börja meditera i mörkret, med bara ett stearinljus som ljuskälla och så upptäcka att dagen har grytt när jag är klar. 


För oftast väljer jag att blunda när jag mediterar 
– eftersom det gör det lättare att kliva in i min värld. 


 Det är ganska sällan jag får besök när jag morgonmediterar. Det brukar vara mina tankar som gör mig sällskap, tills det ibland korta stunder blir tyst. 


Konstverket heter "Turqoise universe" och är skapat av Lynn Watters

Men i dag kom något slags kvinnlig varelse till mig. 
Hon hade lysande turkosblå ögon. 
Det var som att hon kom utifrån rymden 
och som att hon stänkte av sitt turkosblå sken mot mig. 


Hon sa något i stil med att om jag är rädd för något, 
om jag känner mig osäker, om jag är på väg att göra val som är dåliga för mig, 
då kan jag bara be henne att skölja över mig med det turkosa. 


Och det var som att det landade tunna turkosa strålar strax ovanför mitt hjärta. 


En märklig upplevelse. 
Jag undrar vem hon är. 
Kanske kommer min kosmiska prinsessa tillbaka. 
Kanske får hon ett tydligt namn? Vad vet jag? 
Kanske ville hon helt enkelt säga till mig att jag inte behöver känna mig ensam, inte ens i vargtimmarna? 


I natt firas den andra globala ”oneness day”. Klicka på bilden så får du veta mer.
Det finns möjlighet att gratis hämta hem samtal med en rad intressanta tänkare. Gör det gärna. Jag har min telefon full med massor av intressanta föreläsningar, somliga har jag betalt för och andra har varit gratis… och jag sprider så gärna information om detta.


Det är rätt spännande att ha personer som Barbra Marx Hubbard, Neale Donald Walsch och Don Miguel Ruiz i mitt öra!







Related

vargtimme 4693332731947053488

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Hei Charlotte, 

    vet du at Medicine Buddha, den største healer,  har fargen turkis / klar blå som lapis lasuli ? Kom på Devotional Weekend her snart og gjøre en Mediscine Buddha healing og mye annet fint? ---- veldig velkommen! 

    Klem til deg! :-) 

    SvaraRadera
  2. charlotterudenstam24 oktober 2011 kl. 10:32

    Mette, jag trycker att er weekend låter helt underbar - men jag är upptagen då. Har läst om det... och får väl vara med er lite grand i anden... eller i det turkosa.. Kramar

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item