charlottecronquist

Vår nya hemsida! Vinn en bok!

Äntligen har vi en ny och funktionell hemsida. Den berättar vad vi står för och vad vi kan erbjuda. Vår invitation till dig är...




Äntligen har vi en ny och funktionell hemsida.
Den berättar vad vi står för och vad vi kan erbjuda.
Vår invitation till dig är att välja JA till dej själv - och därmed till livet... och till att möta andra i kärlek.
Det började med att vår andra hemsida, Encourager, behövde göras om. Eller snarare att webbhotellet tog en väldig massa betalt för att upprätthålla en hemsida med rätt kassa möjligheter och som dessutom gav dålig utdelning i sökmotorerna.
Albert tyckte vi skulle göra om den i Wordpress. Så han gjorde en fin hemsida åt oss. Jag såg hur relativt enkelt det var att skriva in ny text via det verktyget.
Men vi behövde ta det ett steg vidare.
Både Alexander och jag kommer inom en ganska snar framtid att lansera egna hemsidor, under våra namn, där vi mer fokuserar våra egna saker än det gemensamma. 
Och när jag började fundera på det, så ville jag hitta ett verktyg att göra det med. Albert tyckte så klart att jag skulle använda WP, men det visade sig att vårt webbhotell var rätt motsträvigt.
Då fann jag det Mac-optimerade verktyget Rapid Weaver och började söka teman.
När jag börjat fixa lite med utkastet till min hemsida, insåg jag att detta ju gick att använda också för Lust och liv.
Så vi köpte ett tema och jag gjorde grovjobbet med hemsidan. Sedan fortsatte min käre make, konstnär (och i vissa avseenden) perfektionist Alexander att göra finliret.
Och nu är vi riktigt nöjda! Se efter själva!
Och för att motivera dig till att gå in på vår hemsida så utlovar jag en liten utlottning. Du har chansen att vinna en av våra böcker, som en tidig julgåva, om du kommenterar här på bloggen och motiverar varför du ska ha boken. Det krävs att det är några som kommenterar för att lotteriet ska rulla igång.
Så ta dig en titt och kom med feedback.
Välkommen in i en av våra världar.
Göteborg nu på lördag
Stockholm 3 december
Malmö 10 december

Related

www.lustochliv.se 2830442895553657980

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item